MERCEDES GL – ANI JAKO OJETINA NENÍ MERCEDES GL PRO KAŽDÉHO


Obliba vozů kategorie SUV se samozřejmě promítá i v segmentu ojetých aut. Zákazníci poptávají nejen menší SUV typu ŠKODA Yeti, Dacia Duster nebo KIA Sportage. Poptávka je i po opravdu velkých autech jako je třeba ojeté AUDI Q7, BMW X5 nebo mastodontní Mercedes GL. Pravda, auto to není pro každého, ale těch pár kusů, co se každý rok mezi ojetinami objeví, zmizí z nabídky velice rychle.


Obří Mercedes-Benz třídy GL přišel na trh v roce 2006 a je to opravdu pořádný kus auta. I Audi Q7 vedle něj vypadá decentně a BMW X5 je proti tomuto GL vyložený kompaktní hatchback. První generace GL se vyráběla do roku 2012, kdy ji nahradila současná generace. A ta se také brzy dočká svého nástupce. Aktuální nabídka na trhu ojetin ukazuje, že ojetých vozů třídy GL je na prodej poměrně málo, nyní se jich v České republice prodává jen několik desítek a ceny začínají u 300 000 korun. Typickým příkladem ojetého Mercedesu GL je pak náš testovací exemplář ve verzi 320 CDI. Motorizace GL 320 CDI je asi nejžádanější a z hlediska nákladů nejrozumnější. Ale vše si postupně ukážeme.

Od velikého Mercedesu GL rozhodně nečekejte atletické jízdní vlastnosti. Je to trochu taková almara a vyžaduje velmi rozvážný a konzervativní styl jízdy. Řízení je sice přesné, ale je po vzoru starších mercedesů pomalejší a vymetat okresky nižšího řádu tímhle autem asi stejně nebudete. Spíše se budete bát o to, abyste se vůbec vešli na silnici. A zaparkovat v podzemních garážích bude oříšek i pro zkušené řidiče. Nicméně někdo prostě takto veliké auto potřebuje, ať už kvůli vnitřnímu prostoru nebo prostě pro zvýšení společenské prestiže. A také není pochyb o tom, že takto koncipované auto má velmi vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Počítejte ale s tím, že brzdná dráha bude delší a že Mercedes GL vyžaduje velmi kvalitní pneumatiky, aby se na silnici vůbec udržel. Těch dvě a půl tuny železa se musí o něco opřít. Ale náklady v podobě 20 000 korun za sadu pneu jsou pouze začátek.

Spotřební materiál nestojí horentní sumy, ale budete ho potřebovat často. Někteří řidiči s agresivnějším stylem jízdy mění brzdy každých 40 000 km nebo i dříve. Co se může prodražit jsou specifické opravy, ale dobrou zprávou je, že v zásadě je Mercedes-Benz GL spolehlivé auto. Testovaný diesel je robustní motor, ale rozhodně nahlédněte do jeho servisní historie. Jestli chcete mít jistotu a vědět, co bude auto potřebovat, nakupujte jen s pomocí specialisty s diagnostikou. U šestiválcového dieselu dejte pozor na úniky oleje do sání, za což může nefunkční systém odvětrání klikové skříně. Odnášejí to pak swirl klapky a turbo s proměnnou geometrií, které je velmi drahé. Repase přijde klidně i na 30 000 korun. U prvních exemplářů také unikal olej kolem chladiče oleje. ObčAs může zazlobit EGR ventil a filtr pevných částic. Pokud ale měníte olej po 12 až 15 000 km, motor vydrží a tyhle agregáty bez potíží najedou přes půl milionu kilometrů bez mimořádných investic.

S šestiválcem si dobře rozumí i sedmistupňový automat, ale měňte v něm pravidelně olej. Přistoupili bychom k preventivním výměnám po 60 000 km nebo po třech letech. To samé platí i pro olej v diferenciálech a rozvodovce. Zatímco šestiválec GL 320 CDI nebo pozdější 350 CDI jezdí za zhruba 10 až 12 litrů v příměstském režimu (mimo město a dálnice klidně i za méně než devět), osmiválec si vezme patnáct litrů na sto. Kdo chce pořádný motor a moc mu nesejde na spotřebě, paradoxně rozumnou volbou jsou benzinové osmiválce 4,6 a 5,5 litru. My bychom rovnou doporučili ten druhý s lepším průběhem výkonu a reálně shodnou spotřebou okolo 15 litrů na 100 km. 

Celkové hodnocení

Pokud víte, že takto velké auto potřebujete a dokážete se smířit s vyššími servisními výdaji, není vlastně Mercedes-Benz GL špatná volba. Chce to jen vybrat prověřený exemplář, který má jasnou historii. Pozor si dejte na pochybné importy a neznámé prodejce a každé auto velice důkladně prověřte. Radili bychom nakupovat pouze v síti zavedených autobazarů nebo dealerů Mercedesu, kteří konkrétní auto a jejich majitele dobře znají. Těch bolístek je málo a i třeba tolik diskutovaný vzduchový podvozek většinou funguje. Přesto neriskujte a prostě auto prověřte, vyzkoušejte a pokud vše funguje nyní u ojetiny se čtvrt milionem kilometrů, bude to pravděpodobně už fungovat vždycky. Jen velký pozor na špatně opravené bouračky. Taková auta mají tendenci reznout. A také zvažte nějakou formu zabezpečení a pojištění, luxusní Mercedesy mizí poměrně často na Balkán a do zemí bývalého Sovětského svazu.

MERCEDES GL – ANI JAKO OJETINA NENÍ MERCEDES GL PRO KAŽDÉHO

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.