Když jsem se poprvé svezl v „déesce“ byl to ještě Citroen. V roce 2014 mě ale novinářský test Citroen DS3 1,6THP zaujal natolik, že jsem neodolal a koupil si ho. Po roce mi ho sice nějaký grázl ukradl, ale láska k logu DS zůstala. Dnes je DS Automobiles svébytnou značkou a model DS7 Crossback jejím aktuálním vrcholem. Strávil jsem s ní (nebo s ním?) týden a těšil se z každé chvilky, kterou jsem mohl za volantem tohoto extravagantního kousku strávit.
Na první pohled není černé provedení nijak nápadné a tedy ani nevzbuzuje dojem přílišné extravagance. Věřte ale, že ji dostanete měrou vrchovatou. Stačí přijít blíž, pozorně se podívat a pak usednout za volant. S autem se budete sžívat trochu déle než by to trvalo u jiných modelů, ale stojí to za to. „Déeska“ prostě není jen tak obyčejné auto. Řekne vám to hned, jakmile auto odemknete. Přední světla, složena z jednotlivých světelných segmentů evokujících drahokamy, se roztočí jeden dílek za druhým. Nemá to žádný smysl, auto to jistě hodně prodražuje, ale je to úžasně efektní podívaná. Podobnou světelnou show předvedou i zadní světla a vy můžete nastoupit.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST CITROEN DS3
Interiér je všechno jen ne to, co byste asi čekali. Všechno je jinak a jinde, ale i když to na první pohled působí zmateně a nezvykle, láká to k vyzkoušení a osahání. Po chvilce rozkoukávání a pár desítkách sekund, během kterých budete hledat startovací tlačítko, nastartujete, pokocháte se pěkným doplňkem v podobě vyjíždějících analogových hodinek, chcete řadit „D“ a vyrazit, ale co to? Přichází první nepříjemné překvapení. Volič jízdních režimů je úplně stejný, jako třeba ten z Peugeotu 308, který se prodává za 450 tisíc korun, tedy přibližně za třetinu ceny „déesky“. Jako majitele DS7 by mi tohle hodně vadilo. Luxusní interiér, kde se i zadní sedadla nastavují elektricky, všude skvělé materiály, exkluzivita na každém čtverečním centimetru a mezi sedadly tuctová „řadička“? Škoda.
Při jízdě je poznat, že auto je primárně určeno pro pohodovou jízdu, kde řidič nechce nijak závodit a projíždět zatáčky smykem. Přesto je možné přepnout jízdní mód do sportovního režimu a pokochat se výraznějším zvukovým projevem a rychlejšími reakcemi na pohyb plynového pedálu. Kdo by ale čekal, že u takového SUV najde pohon 4x4, bude zklamán. DS7 Crossback se nabízí pouze s pohonem předních kol, a to je další velké zklamání. Jistě, většina majitelů SUV neopustí během svého řidičského života asfaltovou silnici, přesto třeba na výlet na hory by čtyřkolka byla fajn. Konkurence ji nabízí. Čtyřkolky bychom se ale mohli dočkat již v letošním roce s příchodem plug-in hybridní verze.
Podtrženo sečteno. DS7 Crossback je auto, které rozhodně stojí za hřích. A to i přes některé nedostatky, které má. „Déeska“ je totiž tak jiná, že jí to odpustíte a budete se těšit z každého okamžiku, který s ní strávíte. Uvažujete-li tedy nad rodinným SUV a nechcete splynout s davem v německé nebo české mainstreamové konfekci, neměl by model DS7 Crossback uniknout vaší pozornosti. A nenechte se zmást na první pohled vyšší cenou auta. Je v ní totiž už zahrnuta záruka na 5 let/100 000km a taktéž servisní smlouva FreeDrive na stejné období/počet ujetých kilometrů. Tato záruka obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou například brzdové destičky nebo stírátka. A to je nabídka, která stojí za úvahu.