ŠKODA Superb je v ČR nejprodávanější auto v segmentu. Po týdnu, který jsem strávil za volantem Hyundai i40 si však říkám, proč vlastně a jestli to je napořád. Designově povedený korejský „kombík“ se totiž rozhodně nemá za co stydět, nabízí prémiovou výbavu, velký zavazadlový prostor, dobré jízdní vlastnosti a v neposlední řadě i velmi férovou cenu. Možná někdo namítne, že mu chybí silnější diesel a pohon 4x4 a bude mít samozřejmě pravdu. Jenže byla absence silnější nafty a čtyřkolky po najetí cca 700 kilometrů vůbec nějak poznat? Upřímně – vlastně ani moc ne…
K testu jsme dostali stříbrnou variantu, která sice v záplavě stříbrných a šedých aut na silnicích nijak zvlášť nevykukovala, nicméně za šedou myšku rozhodně nebyla. Může za to především dynamicky ztvárněná příď vozu s LED denním svícením a LED mlhovkami. Z boku jsou pak dominantní stříbrnošedé disky kol s průměrem 18 palců a zatmavená zadní skla od B sloupku dozadu. Záď vozu působí velmi dynamicky, čemuž pomáhá poměrně velký střešní spojler a protáhlá koncová světla, mezi nimiž je efektní chromovaná lišta. V takové kombinaci pak vlastně není stříbrná barva zase tak obyčejná a mohu říci, že je nakonec asi jednou z nejhezčích, ve které lze i40 pořídit. Když jsme auto postavili vedle Superbu, zdálo se nám tak nějak šmrncovnější. Ale je to věc osobního vkusu a preferencí.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST PŘEDCHOZÍ GENERACE HYUNDAI TUCSON
Velké překvapení nás čekalo v interiéru. Od doby, kdy jsem se dva roky proháněl po českých silnicích v modelu Lantra 1,8GT (někdy kolem roku 1997) uletěla značka Hyundai na poli kvality i zpracování několik světelných let. Kožená sedadla s vyhříváním i odvětráváním jsou velmi pohodlná a nabízejí přiměřené boční vedení. Drobnou výtku si ale neodpustím. I na nejvyšší stupeň vyhřívání začne být sedadlo teplé až za cca 5 minut. To nebylo při ranních teplotách kolem 7st nad nulou moc příjemné, v mrazivém počasí to bude bohužel ještě asi o fous horší. Naopak vyhřívání volantu fungovalo skvěle a hlavně rychle. Interiér testovaného vozu působil velmi vzdušně také díky velké panoramatické střeše, která dokresluje prémiový dojem z auta jako celku. Mám rád rockovou hudbu, v autě si ji pouštím hodně nahlas a tak mě zajímalo, jaký funguje vestavěný audiosystém. Konektivita s mobilem bezproblémová, telefonování i audiostreaming funguje skvěle, ale pár wattíků navíc by aparatuře neuškodilo.
Pod kapotou byl naftový čtyřválec CRDi s šestnácti ventily a výkonem 140 koní. Ten se na přední kola přenášel prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky DCT a vše fungoval tak nějak samozřejmě. Je ale pravdou, že na dlouhé cestování by se silnější motor určitě hodil. Čtyřkolka se dá oželet, ale takových 40 „koníků“ navíc by autu jenom prospělo. A tady jsme asi u jdiného relevantního důvodu, proč se Superb prodává lépe. Nabízí silnější naftové motory. Na druhou stranu je ale pravda, že si za to nechá škodovka docela slušně zaplatit. Takže kdo nemá potřebu jezdit po dálnici vysoko nad rychlostní limit, může ušetřit pár desítek, a v některých variantách i stovek tisíc korun, a polykat kilometry v modelu i40. chybu určitě neudělá.