TEST HYUNDAI KONA – ZIMA MĚ NESKOLÍ


Na tento test jsem se opravdu těšil, jelikož se jednalo o mou první týdenní zkušenost s čistě elektrickým autem. Jediná má obava plynula z toho, že byla venku poměrně zima, a proto mě zajímalo, jak si s ní Kona poradí. A zvládla to opravdu skvěle, posuďte sami.


Když se podíváme na technické parametry, tak my jsme měli k dispozici silnější verzi o výkonu 150kW. Tato verze je o celých 335.000, - Kč dražší než klasická verze. Na druhou stranu nejde jenom o silnější motor. Pokud si připlatíte dostanete například head-up displej, vyhřívání a ventilování předních sedadel, LED hlavní světlomety, nebo třeba 17" kola. Výbava je v Koně opravdu bohatá a nebude zde asi nic, co by vám v ní chybělo. Elektrickou Konu od klasické poznáte na první pohled, mohutná přední maska je totiž zakryta a působí tak trochu futuristickým dojmem. V přední masce je ukryt i otvor na nabíjení, takže pokud zacouváte ke stojanu (jako já) a budete hledat… nenajdete.

První věc, která mě okamžitě překvapila, byl udávaný dojezd. Ten byl totiž 400 kilometrů, a to už je na elektrické auto opravdu slušné číslo. Samozřejmě, udávaný dojezd znamená v praxi něco jiného, ale já jsem první den ujel cca 80 kilometrů a z toho se mi rekuperací „dobilo“ 20 kilometrů. Pokud si totiž pořídíte elektrické auto, budete se určitě snažit rekuperovat jak to půjde. Kona to má vyřešené skoro jako každé elektrické auto. Pádly pod volantem si můžete řídit intenzitu rekuperace tzn. pokud pustíte plyn, jak moc má auto brzdit. Rozmezí je nula až tři, přičemž na třetím stupni auto už opravdu znatelně brzdí. Co také funguje dobře je rozpoznávání aut před vámi. Pokud před vámi bude brzdit auto a vy pustíte plyn, Kona začne automaticky brzdit podle vzdálenosti od auta (úplně ale nezastaví!). Zní to možná složitě, ale je to extrémně návyková věc, která je po chvilce velmi intuitivní.

Další věc, která se mi na Koně líbí je ta, že auto počítá i s tím že jedete sami. Pokud totiž zapnete topení, dojezd se sníží o cca 30 kilometrů. Na to má Kona vychytávku v podobě tlačítka „Driver only“ kdy teplý vzduch fouká jenom na řidiče, tudíž ostatní větráky netopí a vy máte víc kilometrů.

Největší test pro Konu nastal, když bylo auto úplně zamrzlé. Rozhodli jsme se totiž vyzkoušet, jak se sníží avizovaný dojezd, pokud zapneme vyhřívání sedadel, zrcátek a zapnete topení do doby, než se auto úplně rozmrazí. Dojezd se snížil asi jenom o 25 kilometrů, cemuž bych asi nevěřil, kdybych to neviděl.

Takže pokud si budete kupovat elektrické auto nemusíte se bát v zimě zapnout topení. Kona v plné výbavě stojí 1.259.990, - Kč. Což je určitě hodně, ale za plně elektrické rodinné auto s touto výbavou, a hlavně takovým dojezdem, to už nevypadá tak špatně. A až se v Česku zvýši počet nabíječek, bude to ještě lepší.

 

P.S. zrychlení má Kona takové, že i30 N nemá šanci. Aspoň první 100 metrů ;)

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.