Peugeot uvedl před několika týdny na český trh modernizovanou verzi oblíbeného SUV s číslovkou 2008. K dispozici je v naftové, benzínové i elektrické variantě. My jsme vyzkoušeli benzínový turbomotor s výkonem 130 koní ve verzi GT.
Peugeot 2008 je mezi zákazníky velice oblíben. Důvodem je líbivý design, slušný vnitřní prostor a také příznivý poměr užitná hodnota/cena. Vnímání tohoto faktoru se sice v současné době poněkud posouvá, přesto se stále model 2008 skvěle prodává. A nyní přišla na trh modernizovaná verze.
Dravý design
Design auta působí dravě, možná až trochu vyzývavě. Obzvláště ve výbavové verzi GT s černo červenou přední maskou působí tři nově přemístěné světelné pruhy, tzv. „lví drápy“ opravdu dravě. Ve vínové barvě s černou střechou i koly pak auto působí nejen sportovně, ale také velice elegantně. Co se týká designu, ten se u modernizované verze posunul opět o pořádný kus dál.
Nízká spotřeba
K testu jsme měli benzínový tříválec s výkonem 130 koní a osmistupňovou automatickou převodovkou. Ta má nyní místo velkého pákového voliče jízdních režimů na středovém tunelu pouze malé elegantní posuvné pádélko. Řadit se ale dá pochopitelně i manuálně příjemně velkými pádly za volantem. Spotřeba 6,1 litru na 100 kilometru není vůbec špatná. Při umírněném stylu jízdy se určitě pod 6 litrů dostanete.
Grip Control funguje skvěle
Přepínání jízdního režimu tlačítkem na středovém tunelu nezahrnuje pouze obligátní NORMAL, ECO a SPORT, ale také PÍSEK, BLÁTO a SNÍH. Sníh ani písek jsme neměli možnost vyzkoušet, ale na blátivé polní cestě fungoval režim „Bláto“ opravdu skvěle. Výtka ale směřuje k parkovací kameře. Ta má sice skvělé rozlišení, nicméně za deště je téměř nepoužitelná. Hodilo by se ostřikování nebo lepší ochrana proti nečistotám.
Ideál pro mladé rodiny
Interiér je velice kvalitně zpracován a nabídne příjemné materiály. Nabídne dostatek místa čtyřem dospělým osobám, ale celkem se jich do vozu vejde pět. Jako ideální rodinný vůz se tak modernizovaná „dvatisíceosmička“ bude hodit především pro mladší rodiny s menšími dětmi, případně pro starší dvojice, které na zadních sedadlech budou tu a tam převážet vnoučata na výlety. Palubní desce vévodí dnes již typický malý volant a i-Cockpit ve 3D provedení. Veškeré zobrazované informace působí naprosto přehledně.
Zavazadla nejsou problém
Zavazadlový prostor je naprosto dostatečný, navíc nabízí tzv. „dvojitou“ podlahu. Tedy možnost nastavit si dno kufru ve dvou výškových úrovních. Do prostoru pod podlahou tak lze při variantě s vyšší hladinou uložit předměty, které by buď překážely, nebo které nechcete, aby byly vidět.
Displej nade vše?
Jízda s novým Peugeotem 2008 je klidná, tichá a kilometry pohodově ubíhají. Jedinou vadou na kráse tak mohu být, pro některé řidiče, ovládací prvky v menu. Za nás jsou prostě fyzické ovladače stále nepřekonatelné, ale je pochopitelně nutné vnímat kontext doby a cílovou skupinu. I když právě starší řidiči by možná méně digitalizace ve vozidle uvítali. Kdo ví. Jak se na nutnost ovládání v podstatě všeho přes displej ve voze díváte vy? Napište nám do diskuze.