Na trh přišel tenhle model před nějakými osmi lety, ale i dnes je to docela pěkné auto, které nabídne nejen vysokou užitnou hodnotu, ale i dobré jízdní vlastnosti. Pár drobností bychom mu ale přeci jenom vytkli.
Foto: Jiří SoukupPoslední modernizace modelu Peugeot 308 dala tomuhle přesluhujícímu kombíku některé drobné designové změny, jako je třeba přepracovaná grafika světel nebo jiné nárazníky, na druhou stranu, současná dravá příď všech současných Peugeotů v podobě světelného podpisu, kterým u automobilky říkají „tygří zuby“, se ke slovu nedostala. Tu tak pravděpodobně dostane až nástupce, se kterým chce automobilka vstoupit i na americký trh. My jsme k poslednímu testu současné verze „třistaosmičky“ dostali verzi 1,5 HDI v designovém paketu GT Line.
Dynamika není bůhvíjaká, ale s autem rozhodně brzdou silničního provozu nebudete
Jiří Soukup; TestyOjetin.cz
Atraktivní modrá metalíza sluší variantě kombi podle našeho názoru asi nejvíce. Paket GT Line, s designově povedenými koly v stříbrno antracitové kombinaci, pak dělá z tohoto vozu auto, které ani po osmi letech na trhu nevypadá vůbec zastarale. Samozřejmě, že s nástupem nového modelu, který se dá očekávat již v letošním roce, se tahle optika trochu změní, ale i tak to bude pořád auto, se kterým jeho majitel udělá hodně parády. Obzvláště, když je aktuální cenová nabídka u tohoto modelu poměrně atraktivní.
Ne každému se ale bude pozdávat interiér vozu. Tam je osm let už přeci jen trochu znát. Ano, vůz dostal současný i-Cockpit, ale ten jakoby do staršího interiéru až tolik nepatřil. Za nás se rozhodně v současném modelu 308 více osvědčily klasické budíky. I když klasické – otáčení ručičky otáčkoměru proti směru hodinových ručiček je také pěkný úlet. Sice podobnou „vychytávku“ má například i Aston Martin, ale v Peugeotu se nám tohle řešení moc nelíbilo.
Majitele verze 1,5 HDI potěší výkon i spotřeba motoru. Během týdenního testu jsme s autem najezdili asi 600 kilometrů, spotřeba se pohybovala lehce na pěti litry nafty. Dynamika není bůhvíjaká, ale s autem rozhodně brzdou silničního provozu nebudete. Zkusit můžete i sportovní režim, ve kterém se trochu zrychlí odezva na stisk plynového pedálu a z reproduktorů se ozve jakési brumlání, ale stejně budete asi spíše jezdit ve standardním módu.
Foto: Jiří SoukupOstatně označení GT v tomto případě nemá evokovat nějakou nabroušenou verzi, ale spíše dynamický vzhled vozu. Ten podtrhují třeba i dvě koncovky výfuku pod zadním nárazníkem. Jestli je jedna z nich falešná, jsme nezjišťovali. I přes dynamický vzhled auta může jeho majitel počítat se slušnou užitnou hodnotou. Alespoň co se zavazadlového prostoru týká. Prostě pro chalupáře, kteří nechtějí jezdit v mainstreamové Octavii je tohle docela ideální auto. A nyní za opravdu dobré peníze.