Na trhu nových automobilů to tzv. osobní dodávky neměly nikdy snadné. Když ale Peugeot přišel na trh s modelem TeePee byla jeho verze s názvem Outdoor velmi příjemným zpestřením tohoto menšinového segmentu. Nyní přichází Peugeot s modelem Rifter, který by měl na Tepee navázat a posunout užitné hodnoty této kategorie ještě o kus dál. Vyzkoušeli jsme základní verzi Active s motorem 1,5 Blue HDi o výkonu 75kW.
Zařazení vozu s nejnižší výbavou do novinářské flotily není u importérů zrovna běžné. Většina novinářských vozidel je totiž v maximální výbavě s mnoha dalšími prvky příplatkové výbavy. Nezřídka se tak jedná o konfiguraci, kterou si navolí pouze málokdo. To asi bude osud i námi testované verze, nicméně určitě ne proto, že by byla cenově nedostupná, ale proto, že nějaký ten prvek příplatkové výbavy se se určitě hodil. Třeba takové dělené střešní okno, parkovací asistent nebo výměna křídlových dveří zavazadlového prostoru za výklopné (včetně možnosti vyklopit pouze okno), bude potencionální zájemce jistě zvažovat, stejně tak jako možnost koupit rovnou vyšší výbavovou verzi Allure, kdy cenový rozdíl činí přijatelných 30 tisíc korun. Ve výbavě pak nechybí třeba LED denní svícení, zadní parkovací asistent, přední mlhové světlomety s přisvícením do zatáček, automatické stěrače, multifunkční volant, elektricky ovládaná přední okna nebo třeba barevný dotykový 8“ displej. Z našeho pohledu bude výbava Allure asi nejprodávanější.
Vnější vzhled vozu není vůbec špatný, ale je potřeba objektivně přiznat, že v základní verzi Active až moc připomíná užitkovou dodávku. Naopak vrcholná varianta GT Line si designem exteriéru i interiéru nezadá například s německou konkurencí. Jestliže ale nad autem přemýšlí řemeslník, který přes týden provozuje svoji živnost a o víkendu chce odjet s rodinou na chalupu, nebude mu asi trochu „chudší“ vzhled vozu vadit. Naopak možná ocení oplastování vozu v černé barvě a dvoudílné zadní dveře, které umožní převážet i dlouhé předměty při zavření jedné poloviny dveří. To by u výklopných dveří nešlo. Podobné to je i s interiérem. Najdeme zde sice moderní „pežoťácký“ malý volant s i-Cockpitem, ale jinak jde o velmi účelově řešený interiér. Nic zásadního tu asi nechybí, ale dojem z dodávky je v tomto základním interiéru poznat. Líbola se nám ale základní verze rádia. Snadná ergonomie a jednoduchost ovládání bude vyhovovat mnoha řidičům.
Pod kapotou jsme měli naftový motor s výkonem 75kW, který na auto stačil jen tak tak. Pro nějakou svižnou jízdu to není ani v jednom, natož při obsazení pěti osobami a zavazadly. Pětistupňová převodovka na vůz úplně stačila, řazení šlo jednoduše a vcelku i přesně. Spotřeba se za celou dobu testu ustálila na hodnotě 6,1 litrů na 100km, což přisuzujeme především mrazivému počasí. Nicméně na udávanou hodnotu 4,2l/100km se asi dostane málokdo. Základní motorizaci 1,5 Blue HDi s výkonem 56kW tak lze doporučit opravdu stěží, byť jsme s ní reálně nejezdili.
Suma sumárum – Peugeot Rifter bude jistě zajímavou alternativou k „tradičním“ MPV, nicméně až od výbavové verze Allure. Elegantní varianta GT Line pak bude volbou nejlepší, kdy základní cena této varianty činí aktuálně 485.000,-Kč,-.