Benzínový motor 1,5 TSI s výkonem 150 koní, který v portfoliu škodovky nahrazuje motory 1,4 TSI, jsme ještě nezkoušeli, a tak jsme byli hodně zvědaví, jak se pod kapotou Karoqu projeví. Papírově to nevypadalo vůbec špatně, 150 koní by na takové auto mělo v pohodě stačit, jenže…
… jenže nestačilo. I když – jak se to vezme. Záleží samozřejmě na preferencích řidiče a způsobu jeho jízdy. Testované auto mělo v době testu (srpen 2018) najeto cca 13 tisíc kilometrů a všechny cesty jsme absolvovali maximálně ve dvou lidech. Během týdenního testování jsme ujeli cca 800 kilometrů, z čehož asi 60 % jsme najeli po dálnici, 20 % po městě a zbylých 20 % na okresních silnicích. I když má nový motor technologii vypínání dvou válců, spotřebu se nám nepodařilo dostat pod 7,5litrů na 100 km. Při svižné jízdě se nedalo jít pod osm. No a jak se s autem tedy jezdilo?
První dojem - pocitově se bohužel vůbec nezdálo, že auto má výkon 150 koní. Pocitově tam chyběla rezerva pod plynem, resp. výkonová špička. Motor je prostě potřeba držet pořád „pod krkem“, což se pochopitelně projeví na spotřebě. Na německé dálnici si tak Karoq řekne klidně o téměř 9 litrů na sto. Kdo najede ročně větší porci kilometrů, měl by určitě zvážit naftový dvoulitr, ale je potřeba pořádně počítat. Za tenhle motor je totiž potřeba připlatit více než 90 tisíc korun. Na druhou stranu, v téhle ceně je i pohon 4x4. Bez něj totiž nelze motor 2,0 TDI objednat.
V interiéru nic nepřekvapí. V dobrém slova smyslu. Někomu se sice jeho strohé pojetí může zdát nudné, ale ve finále nikde nic nepřekáží, vše je perfektně po ruce, ovládání čehokoliv je naprosto intuitivní a jako celek je interiér velmi precizně zpracován. Z příplatkové výbavy bychom asi oželeli skleněnou panoramatickou střechu a hlavně kožená sedadla. V srpnových vedrech, kdy teploty dosahovaly i 35°Celsia bylo opravdu za trest si na sedačky sednout. Hodilo by se jejich chlazení a odvětrávání, to však není v nabídce.
Příplatkový audiosystém Canton si naopak vaši pozornost zaslouží. Hrál naprosto skvěle, jen by asi bylo dobré přizpůsobit jeho výkonu i uchycení vnitřního zpětného zrcátka. Dáte-li totiž „volume“ hodně doprava, zrcátko se chvěje tak, že nevíte, jestli za vámi jede kamion nebo tramvaj. Pochvalu zaslouží perfektní konektivita, přenos hlasu volajícího přes bluetooth handsfree, zobrazování dat ze služby Spotify i indukční nabíjení telefonu. Milovníci moderních technologií tady budou určitě spokojeni.
V zavazadlovém prostoru jsme ocenili oboustranný koberec. Z jedné strany gumový, z druhé tkaný. Žádný problém pro převoz psa nebo třeba pytlů s mulčovací kůrou na zahradu. Překvapila ale roletka zavazadelníku. Ta je totiž jen pouhou měkkou roletkou, na kterou si nepoložíte ani knížku.
No a jak tedy Karoqa hodnotíme? Příjemné auto, jehož design opravdu velmi ovlivňuje zvolená barva. Námi testovaná červená se k takovému autu moc nehodí, ale to je pouze náš subjektivní názor. Cena vozu odpovídá jeho kvalitě a propad ceny v čase nebude nijak dramatický. Na druhou stranu je ale možné, že o benzínové „patnáctistovky“ nebude v budoucnu, jako o ojetiny, příliš velký zájem. To ale ukáže až čas. I když první vozy se už v autobazarech objevují. Jde ale zatím spíše o výjimky a předváděcí nebo služební vozidla.