Důležitou součástí nákupu nového auta, je rozmyslet si, k jakým účelům ho budete využívat. Jezdím často dlouhé trasy po republice i do zahraničí? Mám početnou rodinu a jezdím o víkendu na návštěvy k příbuzným? Chci reprezentativní a dobře vybavené auto, které nebude stát 2 miliony? Pokud jste na tyto otázky odpověděli ANO, tak je tento test přesně pro vás.
Do redakce se nám totiž dostala další Škodovka, konkrétně Superb Combi s motorem 2.0 TDI a výkonem 110 kW. Týden testování máme za sebou, tak se pojďme podívat, co Superb potencionálnímu zákazníkovi přinese.
PŘEČTĚTE SI NÁŠ TEST ŠKODA OCTAVIA 1,8 TSI
Jezdím často dlouhé trasy po republice i do zahraničí?
Pokud se vaše práce točí především okolo jízdy v autě, tak se Superbem nemůžete šlápnout vedle. Dvoulitrový naftový motor přináší skutečně svižnou jízdu, a to za relativně malou spotřebu tzn. 5-6 litrů na sto kilometrů. My jsme navíc měli k dispozici automatickou sedmistupňovou převodovku DSG, která sice na delší trasy až takovou povinností není, ale při popojíždění v zácpě ji určitě oceníte. Převodovka funguje dobře a skoro nepoznáte že řadí.
Mám početnou rodinu a jezdím o víkendu na návštěvy k příbuzným?
To je další otázka, která vystihuje charakteristiku řidičů, kteří si pořídili Superb. On je to totiž opravdu skvělý rodinný vůz. Protože na čem vám záleží, když chcete jet dlouhou trasu ve čtyřech, když pomineme spotřebu a výkon motoru? No přeci aby se i ti vzadu cítili, že sedí v autě a ne v autobusu, a aby byl dostatečně velký kufr na týdenní pobyt u moře. On totiž prostor je v Superbu opravdu obrovský. A to nejen na předních sedadlech, ale hlavně na těch zadních. Tam se totiž i při situaci, kdy má řidič posunuté sedadlo úplně dozadu, vejde chlap, který má 190 cm. Možná si říkáte, že když je tolik místa na zadních sedadlech, musí být tím pádem malý kufr. Omyl! Kufr má totiž objem 660 litrů, a to je opravdu víc než dostačující. Pro představu – příruční zavazadlo, které si můžete vzít do letadla, má v průměru 40 litrů, takže do Superbu dáte 16x víc věcí (čistě na objem).
Chci reprezentativní a dobře vybavené auto, které nebude stát 2 miliony?
Poslední otázka se týká vzhledu… a samozřejmě ceny. Pokud vám můžeme doporučit, zvolte minimálně výbavu Ambition, která už disponuje bi-Xenonovými světlomety, chromovanou mřížkou chladiče a má také chromované lišty kolem bočních oken. Z příplatkové výbavy bych určitě zvolil parkovací senzory + parkovací kameru, a pro pohodlnější jízdu na dálnici adaptivní tempomat. Námi testovaná výbava STYLE má navíc oproti verzi Ambition hlavně 18" kola , signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu a adaptivní tempomat do 160km/h.
Základní cena za výbavu Style začíná na částce 814.900 Kč, u výbavy Ambition dokonce na 754.900 Kč. Což za výbavu, komfort a kvalitu kterou dostanete, je určitě přijatelná cena.