Docela pohledný kousek od Renaultu příliš velké prodejní úspěchy v České republice neslavil. Oblíbili si ho však taxikáři, tak při nákupu rozhodně vybírejte u prověřených prodejců. Jinak se může stát, že narazíte na kus s přetočeným tachometrem.
Fluence si na trhu s ojetými vozy nestojí vůbec špatně. Motoristům se líbí a nabízí solidní jízdní vlastnosti. Navíc na trhu ojetin nemá opravdu zdatného konkurenta. To se časem změní, až do autobazarů dorazí Škoda Rapid nebo francouzská dvojčata Citroën C-Elysée a Peugeot 301. To však ještě nějaký ten pátek potrvá. Sedan Renault Fluence byl představen v roce 2009, což není tak dávno, ale proti jmenovaným má tříletý náskok. Prodej francouzská automobilka zahájila v roce 2010, a to s jedním zážehovým a dvojicí přeplňovaných vznětových motorů. O rok později se ještě připojil benzinový dvoulitr. U ostatních pohonných jednotek byl zvýšen výkon o pár kilowatt. V roce 2012 automobilka Renault představila elektromobil Fluence ZE (EV) pracující s motorem o výkonu 70 kW. Tím pro zatím krátká historie tohoto modelu končí. Podívejme se tedy blíže na nabízené motorizace.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST OJETÉHO RENAULTU LAGUNA
Pohonné jednotky v praxi
Základ představuje zážehová jednotka 1.6 16V o výkonu 78, později 81 kW. Jde o často se objevující motor, což nelze říci o agregátu 2.0 16V/103 kW. Už základní šestnáctistovka bude většině motoristů vyhovovat, dvoulitr přirozeně nabídne více sil, ale řekne si i o větší příděl paliva.V nabídce jsou také dva turbodiesely, oba se vstřikováním systémem common rail. Slabší motor 1.5 dCi disponuje výkonem 63, později 66 kW, silnější nabídne výkon 78, později 81 kW. Slabší pohonná jednotka se přitom umí spokojit i s opravdu nízkou spotřebou. Po výkonové stránce dostačuje. Z hlediska spolehlivosti na tom ale vznětové patnáctistovky nejsou nijak dobře. Ideální motorizaci proto představuje 1.6 16V.
Na silnici
Interiér vozidla působí velice dobře. Pohlednou palubní desku tvoří kvalitní materiály, sedadla jsou pohodlná a nabídka místa pro posádku zajme snad každého. Pouze urostlí cestující na zadních sedadlech mohou pocítit omezenou nabídku místa v oblasti hlavy. Zavazadelník o objemu 496 litrů se nemá za co stydět. V případě potřeby lze sklopit zadní sedadla a nákladový prostor tak rozšířit. Jediná výtka míří k lacinému provedení pantů víka zavazadelníku (panty při zavření víka trochu omezují přepravní prostor). Naladění podvozku je příjemné a navíc zajišťuje vozidlu solidní jízdní vlastnosti. V tomto směru Renault Fluence rozhodně nezklame. Co se nám však nelíbilo je ergonomie ovládacích prvků. Zejména pak páček pod volantem. Každá je od volantu v jiné vzdálenosti, přitom dál je páčka ovládající směrová světla. Je v takové vzdálenosti od věnce volantu, že řidiči s kratšími prsty mohou mít s její obsluhou problémy. Avšak ani pro ostatní nebude zpočátku spínání směrových světel nijak příjemné.
Časté problémy
A na co si dát pozor? Zážehové motory 1.6 16V se občas potýkají s pískajícím palivovým čerpadlem. Přesto představuje benzinový motor lepší volbu než naftový. Turbodiesely totiž mohou potkat váné potíže. Slabší a úspornější agregáty o výkonu 63 či 66 kW používají poruchové vstřikovače Delphi. Naštěstí je lze repasovat. Silnější turbodiesely o výkonu 78 a 81 kW mají o poznání spolehlivější vstřikovače Siemens. Avšak kdyby odešel vstřik zde, lze očekávat vyšší náklady na opravu. Siemens totiž díly potřebné k repasování diesel servisům nedodává. Všechny turbodiesely 1.5 dCi bez ohledu na výkon ale mohou potkat i skutečně vážné problémy. Patří k nim závady vysokotlakého vstřikovacího čerpadla a vyskytují se také potíže s ložisky na klice. Riziko přidírání na klice můžete snížit zkrácením intervalu výměny motorového oleje na 15 000 kilometrů. Takové opatření se dá navíc podpořit přidáním vhodného aditiva do motorového oleje.
Před koupí nezapomeňte vyzkoušet klimatizaci, která nezřídka zlobí. Mnohdy má zkorodovaný výměník a úchyty hadic. Nepříjemné jsou také další dva problémy potkávající Fluence. Jedná se o pískání brzd a pískání posilovače řízení při volnoběžných otáčkách.
LÍBILO:
- Velký zavazadelník
- prostor pro posádku
- komfort sedadel
- bohatá výbava
- kvalitně zpracovaný interiér
- design karoserie i palubní desky
NELÍBILO:
- nevalná pověst značky
- rychlejší pokles hodnoty vozů Renault
- levně působící interiérové plasty pod bočními okny
- ergonomie ovládacích prvků