Dubnový prodej ojetin se nesl ve znamení Škodovek. Zatímco v mnoha jiných evropských zemích zájem o ojetá auta spíše klesá, Češi mají poněkud opačný přístup. Vrhli se na tuzemskou automobilovou ikonu a nabídka ojetých vozů se znakem okřídleného šípu tak oproti březnu výrazně prořídla.
Oktávka v kombíku je stále hit
Největší zájem byl o ojeté „oktávky“ ve variantě Combi. Těch desetiletých zmizelo z inzerátů 26 %, pětiletých pak 8 %. Podobný osud potkal i Fabie a Rapidy. Z inzerce se vytratily především levnější varianty těchto modelů. Zájmu kupujících se však těšily také další zástupci početného vozového parku Škody. Od modelů Scala, Karoq a Kodiaq neodradily ani vyšší cenovky.
Duben každopádně potvrdil, že Češi stále dávají přednost Škodovkám s nižším nájezdem a bohatší výbavou, i když to znamená sáhnout hlouběji do kapsy.
Mezi pětiletými kombíky zazářil Hyundai i30. Jako jediný měl průměrný nájezd pod 100 000 km a zároveň patřil mezi tři nejlevnější modely v kategorii.
K rekordnímu poklesu nabídky došlo v kategorii desetiletých kombíků. Nejvíce se jich z inzerátů vytratilo v řadě Octavia Combi (o 25,6 %). Nabídka Volkswagenů Passat naopak vzrostla o 14 % a v případě Fordu Focus nabobtnala o 8,8 %.
Foto: poly.skoda-auto.cz
Fabia jako královna segmentu malých aut
V kategorii malých aut se odehrával podobný scénář. Nabídka pětiletých hatchbacků Škoda Fabia se snížila o 24 %, ale naopak vzrostl počet Renault Clio – o rovných 10 %. Z desetiletých malých aut zmizelo z inzerátů 11 % Fabii, ale přibylo 29 % Toyot Yaris, 15 % Dacií Sander a 10 % Hyundai i20. Škoda tedy opět jasně dominovala.
Dubnová data poukázala na to, že Češi na jaře s oblibou investují do ojetých Škodovek, a to i přes jejich rostoucí ceny. Dávají přednost modelům s nižším nájezdem a bohatší výbavou, ať už se jedná o kombíky, hatchbacky či SUV.
Pokud máte zájem o levnější, ale zároveň téměř nový automobil, zaměřte se na skladové vozy Škoda. Najdete je například u Auto-Poly, který nabízí i oblíbené předváděcí vozy.