Elektrokola na cestách: Co nepodcenit při výběru ideálního nosiče elektrokol pro váš vůz?

Foto: dreamstime, tazne-rameder.cz

Elektromobilita mění pravidla hry. Ve světě aut se možná prosazuje pomalu, ale v cyklistice jde o nezadržitelný trend, který běžná kola nebývale válcuje. Přecházíte-li na kolo s elektropohonem, měli byste zvážit, zda máte i vhodné příslušenství. Například v případě nosičů na auto je třeba pořádně vybírat.


Proč jsou elektrokola skvělá?

O tom, že raketově přibývá lidí, kteří už na elektrokolo přesedli, není sporu. Stačí se podívat na jakoukoli cyklostezku u nás i v zahraničí. Důvod je prostý. Elektrokola otevírají brány cyklistiky a cykloturistiky i lidem, které by na běžném kole zastavil první kopec. Ti se najednou mohou projet po okolí a udělat něco pro své zdraví. Starší nebrzdí mladé na rodinných výletech a vlastně každý se na kole dostane dál a hlavně výš. Zapomenout nesmíme ani na ty, které prostě jízda do kopce nebaví, i když na ni fyzicky bez problému mají. I těm elektrický pohon pomůže užít si vyjížďku ještě víc. To platí v Brdech, v Krkonoších i v Alpách.

Rozhodně ale nelze říct, že elektrocyklistika je pouhým vozením se. Kdo ji někdy vyzkoušel, ví, že elektrokolo příjemně pomůže do kopce, ale po rovince nebo v terénu jedete pěkně za své. A ani do toho kopce to není úplně zadarmo. Kdepak, i na elektrokole se sportuje, i když samozřejmě obvykle zdaleka ne v takové intenzitě. Jako vstupenka do světa cyklistiky nebo věc, která prodlouží výlet nebo oddálí věk, kdy je kolo nutné definitivně opustit, ale funguje skvěle. 

I elektrokolo má nevýhody

Na druhou stranu o elektrokole nelze hovořit pouze v superlativech. Každá mince má dvě strany a ani tahle není výjimkou. První negativum vychází už z logiky věci. Elektrokolo musíte nabíjet. Jakmile se baterka vybije, taháte mnohem těžší bicykl. A za své. Ono tedy mnohem těžší bicykl taháte vlastně neustále, jen to v nabitém stavu nevadí. Nahoru pomáhají elektrické watty a směrem dolů prostě strpíte, že vaše kolo váží čtvrt metráku. Desetikilové klasiky jsou samozřejmě obratnější, ale jejich jezdci se z kopců dolů vydávají podstatně zadýchanější a unavenější, takže skóre je opět minimálně srovnáno.

Foto: dreamstime, tazne-rameder.cz

Složitější přeprava aneb jak by měl vypadat nosič na elektrokolo

Pokud ale existuje atribut, v němž elektrokolo opravdu propadá, je to jeho transport. Váha, váha a zase váha jsou tím, co vás bude limitovat. Špatně se vám bude tahat do vlaku a za letenku s ním si budete muset řádně připlatit. A svá specifika má i jeho přeprava v autě.

Asi je vám jasné, že vozit takto těžkou věc ve vnitřním prostoru auta nebude nejlepší nápad už kvůli bezpečnosti. S elektrokolem prostě budete potřebovat nosič, a to ne jen tak ledajaký. Nosičů na kola je dnes na trhu velký výběr, ovšem ne každý se hodí pro elektrokolo. 

Rovnou zapomeňte na nosiče na střechu. Kdo by chtěl takovou váhu zvedat do výšky? Manipulace s elektrokolem v úrovni ramen není to, co byste chtěli dělat o dovolené. A nemuselo by to chutnat ani vašemu autu. Maximálně povolené zatížení střechy některých modelů aut neodpovídá ani váze dvou elektrokol. O zvýšení těžiště vozu, zhoršené aerodynamice a náchylnosti na boční vítr ani nemluvě. Kdepak, elektrokola na střechu auta prostě nepatří.

Foto: dreamstime, tazne-rameder.cz

Správné je pořídit nosič elektrokol na tažné zařízení. Ten nevýhody střešních nosičů nemá, ale i při jeho výběru je třeba brát v potaz spoustu specifik. V první řadě si musíte ohlídat maximální zatížení kulového čepu a nosnost samotného nosiče. Elektrokola prostě něco váží. V módě jsou navíc i pohodlná endura se širokými plášti a řidítky. Ty se do některých nosičů nemusejí vejít nebo neumožňují instalaci více kol vedle sebe. O tom, že byste měli vybírat nosič z kvalitních materiálů, který se bude snadno obsluhovat a nezabere příliš mnoho místa ani nemluvě. Jediným zcela správným řešením je tak návštěva specializované prodejny a vyzkoušení přímo na místě. 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.