5 věcí, které vás u ojetého auta nemile překvapí!

Nehoda
Foto: Shutterstoc

Auto, které bez vašeho vědomí objelo zeměkouli, poznalo Arabské země či Karibik nebo má sourozence. Že to není možné? Ale ano. Přečtěte si, s čím vším se můžete u ojetých aut setkat a jak lze taková nepříjemná překvapení odhalit.


V případě ojetých aut platí, že nic není nemožné. Zkušenosti s tím má Cebia, která prověřuje historii, původ a originalitu ojetých aut. Prověřit si, co auto zažilo, se vyplatí zejména před jeho nákupem. Poté už bohužel často platí, že je každá rada drahá. Získat zpět peníze od prodejce je obvykle prakticky nemožné.

 Místo německého důchodce v něm jezdil chlápek v Ománu

Auta z Německa jsou mezi Čechy oblíbená, stále ještě panuje přesvědčení, že v nich jezdili němečtí důchodci, kteří se k vozům chovají lépe než čeští řidiči. Ve skutečnosti ale pětina aut, u kterých prodejci tvrdí, že pochází z Německa, se v něm často ohřála jen na pár dní či týdnů, aby mohla mít deklarovaný německý původ. Většinu svého života pak tyto vozy jezdily v zemích jižní, jihovýchodní či východní Evropy, ale třeba také ve Spojených arabských emirátech, Ománu, Jihoafrické republice či v zemích okolo Karibiku. Jak ukázala analýza společnosti Cebia na více než 400 000 dovezených ojetých vozidel, auto může pocházet prakticky z kteréhokoli koutu na Zemi.    

Je o několik let starší, než si myslíte

Myslíte si, že znáte stáří svého vozu? Možná ano, ale možná znáte jen datum první registrace. stejně jako majitel jedné Škody Superb, který v době nákupu vozu netušil, že je ve skutečnosti o tři roky starší. Každý rok má přitom vliv na cenu vozidla – a platí to zejména u mladých ojetin. Jak je možné, že nepoznal rok výroby? V technickém průkazu je totiž uveden pouze datum první registrace, čehož zneužívají neféroví prodejci, kteří chtějí auto zatraktivnit a prodat ho dráž a stejné datum pak používají i v inzerci v kolonce rok výroby. Lákavé je to zejména u aut, která byla vyrobena na konci roku a zaregistrována na počátku roku následujícího. Pokud je rozdíl mezi těmito daty větší než jeden rok, může to poukazovat na to, že se jedná o předváděcí vůz. S neuváděním skutečného data výroby se můžete potkat poměrně často.

Počtem najetých km by už objelo třeba šestkrát zeměkouli

Možná si myslíte, že kupujete auto, se kterým se jezdilo jen na nákupy. Samozřejmě to tak může být, je ale také možné, že co do počtu najetých kilometrů už několikrát objelo zeměkouli. Třetina aut, která se prodávají, mají stočený tachometr, a to v průměru o 100 000 km. Průměrný nájezd se u ojetých vozů v inzerci nyní pohybuje okolo 145 000 km. Stočení tachometru o 100 000 km zvyšuje cenu auta v průměru o 20 %. Stejné náklady si vyžádá v následujících letech neočekávaná údržba související s vyšším kilometrovým nájezdem.

Má identické dvojče, které se ale nenarodilo ve stejný den

Žádné auto by nemělo existovat dvakrát, respektive každý vůz by měl mít svoje jedinečné číslo karoserie, tzv. VIN kód. Některá auta se ale o svůj VIN dělí s jiným. Jak se to stane? Například tak, že se opraví havarovaný vůz a použijí se na něj zfalšované identifikační údaje jiného existujícího vozidla, zpravidla stejného modelu, barvy, případně i motorizace. Identifikační údaje se falšují také u kradených aut, aby se minimalizovalo riziko odhalení krádeže. Pokud existují dva vozy se stejným VIN, jeden z nich vždy pochází z nelegální činnosti nebo byl nelegálně předělán. Když ho koupíte, můžete přijít o auto i o peníze.

Bylo havarované

Zní to možná jako paradox, ale ano, překvapením je, pokud se dozvíte, že auto bylo havarované. V drtivé většině případů se to totiž od prodejce nedozvíte. Podíl inzerátů na velkých inzertních portálech, které říkají, že vozidlo nebylo havarované, dosahuje dlouhodobě 99,4 %. Asi je vám jasné, že s realitou toto číslo nemá nic společného. I když ne každé poškození všichni považují za havárii, podíl havárií by i vzhledem k průměrnému stáří prodávaných aut, které je 9 let, měl být výrazně vyšší než 0,6 %. Zatajování havárií je tak nejčastějším podvodem při prodeji ojetých aut. Dejte si na něj pozor. 

Nad nepříjemným překvapením vyzrajete prověřením historie vozu

Je nutné dodat, že u jednoho auta se lze setkat i s více problémy zároveň. Pokud vám prodejce přizná havárii, ještě to neznamená, že nemůže před vámi skrývat stočený tachometr. Jestli nechcete po koupi vozu některé z těchto překvapení zažít, prověřte si jeho historii v systému od Cebia na www.cebia.cz ještě před podepsáním kupní smlouvy. Systém Cebia obsahuje záznamy o autech jak z Česka, tak ze zahraničí. Data do něj poskytují pojišťovny, autobazary, autorizované i neautorizované servisy a pneuservisy, výrobci a importéři, policie, finanční instituce, inzertní a aukční portály a další zdroje. Můžete se tak včas dozvědět, zda nemá auto stočený tachometr, zda nebylo havarované a případně jaká vznikla škoda, jaký je skutečný rok jeho výroby a rok registrace, pro jakou zemi bylo vyrobeno, zda není hlášené jako kradené či zda není zatížené leasingem, zda nebylo provozované jako taxi, jakou má výbavu dle výrobce, zda, jak a za kolik bylo inzerované a případně lze vidět i jeho fotografie ať už jako bouraného auta, nebo nabízeného k inzerci.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.