Levné internetové nákupy motorových pohonů pro garážová vrata se mohou i několikanásobně prodražit. Často chybí záruka, manuály i technická podpora. Objevují se dokonce i falzifikáty.
Pokud sháníte nový motor pro svá garážová vrata, nebo bránu, případně další sortiment, který potřebujete pro novou instalaci, opravu garážových vrat, nebo vjezdu, láká vás možná nákup u některého z online prodejců. Třeba proto, že ceny zboží mohou být u některých z těchto internetových prodejců na první pohled skutečně docela atraktivní. Než však kliknete na tlačítko "koupit", je důležité zvážit i možné nevýhody takového nákupu. Mnohdy se totiž levný nákup může pěkně prodražit.
Jedním z největších problémů, se kterými se můžete setkat při nákupu motoru u neseriózního internetového prostředníka, který prodává tisíce položek různých výrobců, je velmi problematické řešení reklamace v případě, že se zbožím nebude něco v pořádku. „Obracejí se na nás zákazníci, kteří si někde na internetu koupili výrobek s naším logem, že nefunguje, a že je prodejce odkázal s reklamací na nás“, přibližuje možné problémy Eva Kolarov, ředitelka českého zastoupení italské společnosti Automatismi Benincà, která na českém trhu prodává pohony pro garážová vrata a brány, a pokračuje: „Takovou reklamaci zboží z neoficiální distribuce však nemůžeme přijmout. Zákazník se musí vždy obracet na prodejce, kde výrobek koupil. Navíc, velice často došlo k poškození motoru neodbornou montáží, nebo třeba z důvodu použití nekompatibilních dílů. Internetový prodejce totiž mnohdy nedisponuje žádnou technickou podporou, ani montážními manuály v češtině. Jde mu jen o to, prodat zboží“.
Podle Kolarov dochází k problémům právě především kvůli neodborné montáži. „Klienti velmi často použijí neoriginální příslušenství, nebo neodborný postup, a motor zničí. Opravy potom vyjdou většinou velmi draho. Někdy je bohužel motor poškozen tak, že jej už opravit ani nelze“, varuje Kolarov, podle které si zákazníci internetových obchodů montují motory většinou sami, protože většina odborných firem nechce montovat motory z neznámé distribuce a riskovat tak možné problémy.
A pak je tady ještě jedno velké riziko. Napodobeniny motorů a jejich levné plastové varianty. Někteří internetoví obchodníci totiž nabízejí téměř identické motory. Někdy sice pod jinou značkou, ale hlavně za výrazně nižší cenu. Rozdíl ve hmotnosti motoru však může být i několik kilogramů. Originál motory Benincà totiž mají kovové součástky a jsou vyráběny výhradně v evropských výrobních závodech, zejména v Itálii.
Některé eshopy se navíc tváří jako by byly české, ale provozuje je například polská firma. „V takové situaci se v případě reklamace bude muset zákazník obrnit opravdu velkou trpělivostí. Nicméně procento, že s reklamací uspěje, je velice nízké“, varuje Kolarov, která jednoznačně doporučuje nákup přímo od výrobce, resp. jeho oficiálního zastoupení v ČR. Jedině tak může podle ní počítat zákazník s plnou záruční dobou, záručním i pozáručním servisem, dostupností náhradních dílů, technickou podporou v českém jazyce a především s odbornou montáží od proškolených pracovníků a firem.