Dacia vsází na dostupnou elektromobilitu: žádné závody o dojezd ani rychlé nabíjení

Ilustrační foto
Foto: Jiří Soukup

Automobilka Dacia se vydává jiným směrem než většina konkurence. Místo honby za delším dojezdem a rychlejším nabíjením sází na dostupnou mobilitu pro širokou veřejnost. Modely jako Dacia Spring a připravované elektrické Sandero mají ukázat, že elektrická budoucnost nemusí být drahá.


„Nechceme závodit o nejlepší specifikace“

Podle generálního ředitele značky Dacia, Denise Le Vota, není cílem značky soutěžit o nejvyšší dojezd nebo nejrychlejší nabíjení. „Každý výrobce automobilů se snaží nabídnout své nejlepší řešení pro elektrický pohon – 500–600 km dojezdu a 20 minut nabíjení na dálnici, že? To my rozhodně dělat nebudeme,“ říká Le Vot.

Důraz na dostupnou mobilitu

Hlavním cílem Dacie je přinést na trh elektromobily, které budou cenově dostupné pro co nejširší skupinu zákazníků. „Naším úkolem je dostupná mobilita, a to platí i pro elektrická auta,“ zdůrazňuje Le Vot. Tento přístup se odráží v modelu Dacia Spring, který nabízí jednoduchost, spolehlivost a nízké provozní náklady.

Dacia nechce konkurovat luxusním elektromobilům s extrémním dojezdem nebo špičkovými technologiemi, ale spíše se zaměřuje na potřeby běžných uživatelů, kteří hledají praktické a cenově dostupné řešení. Právě tento přístup zajišťuje, že Dacia zůstává věrná své filozofii „hodně muziky za málo peněz“ i v éře elektrifikace

Budoucnost s levnějšími bateriemi

Dacia plánuje svůj další elektrický model, pravděpodobně elektrické Sandero, s cílem ještě více snížit náklady. Automobilka zkoumá různé technologie baterií, včetně sodíkových baterií, které jsou levnější než tradiční lithium-iontové.

„Možná bude baterie na bázi sodíku,“ uvedl Le Vot. „Někteří tvrdí, že sodíkové baterie nejsou ideální, protože neukládají tolik energie a jsou těžké, ale jejich nízká cena je přesně to, co potřebujeme.“

Hledání rovnováhy mezi cenou a výkonem

Dacia se zaměřuje na nalezení optimálního řešení mezi hustotou energie, nabíjecí kapacitou a dostupným dojezdem. Podle Le Vota jde o to, vytvořit vozidlo, které bude jiné – nikoliv kvůli nejlepším specifikacím, ale kvůli dostupnosti a praktičnosti pro běžné zákazníky.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.