Stejně jako běžné elektrokolo je nákladní elektrokolo poháněno elektromotorem a může přepravovat zásilky o celkové hmotnosti do 200 kilogramů. Na jedno nabití baterie denně urazí až 80 kilometrů.
Elektromobilita se prosazuje i u kurýrních služeb. Nejen ve zvýšené míře využívání elektromobilů, ale ke slovu se dostávají také speciání nákladní elektrokola. Například logistická společnost Gebrüder Weiss v rámci svých dlouhodobých plánů na snížení emisí zavedla v Rakousku právě toto ekologické přepravní řešení. Za nás to má sice s kolem společného pramálo, nic to ale nemění na tom, že jde o ekologický způsob, jak zásilky doručovat. Nově totiž svým zákazníkům v oblastech Lauterach, Wolfurt, Hard, Kennelbach, Schwarzach, Dornbirn a Bregenz nabízí přepravu zásilek do domácností i firem na nákladním elektrokole. Spojila se při tom s organizací Integra Vorarlberg, která pomáhá dlouhodobě nezaměstnaným.
Stejně jako běžné elektrokolo je nákladní elektrokolo poháněno elektromotorem a může přepravovat zásilky o celkové hmotnosti do 200 kilogramů. Na jedno nabití baterie denně urazí až 80 kilometrů. „Elektrokola jsou bezemisní, snadno ovladatelná a do značné míry nezávislá na hustotě provozu. Navíc mohou jezdit až k předním dveřím příjemce, a to dokonce i v pěší zóně," vysvětluje Stefan Oberhauser, branch manažer Gebrüder Weiss pro Vorarlbersko, který očekává, že nákladní kolo bude v oblasti Wolfurt měsíčně doručovat přibližně 900 zásilek.
Nákladní elektrokolo používají zaměstnanci Integra Vorarlberg, sociální organizace a pracovní iniciativy pro dlouhodobě nezaměstnané. Podle Ireny Lang, výkonné ředitelky společnosti zabývající se sociální integrací, je tato spolupráce úspěšná hned v několika ohledech. „Nejenže tímto způsobem nabízíme našim klientům, kteří delší dobu hledají zaměstnání, nové perspektivy a příležitosti k rozvoji, ale současně přispíváme k ochraně přírodních zdrojů, což je pro nás také velmi důležité," uvedla.
Zavedení nákladního elektrokola je dalším opatřením, kterým chce Gebrüder Weiss dosáhnout udržitelnější dopravy. Společnost se dlouhodobě zaměřuje na testování a implementaci alternativních paliv v oblasti nákladních vozidel a v současnosti tak ve Vorarlbersku testuje také e-truck v každodenní přepravě. Pilotní jízdy elektrického nákladního vozu plánuje společnost letos na jaře také v České republice. „Zavádění elektrických vozidel na nové trasy je součástí našeho plánu na snižování emisí. Na jaře proto v českých podmínkách otestujeme nákladní vozidlo Volvo FL Electric,“ vysvětluje Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.