Mercedes-Benz čelí výzvám na čínském trhu a hledá způsoby, jak snížit náklady. Podle zpráv agentury Reuters se spekuluje o propouštění 10–15 % zaměstnanců v oblasti prodeje a financí do roku 2027. Společnost však tuto informaci oficiálně nepotvrdila.
Mercedes-Benz čelí výzvám na čínském trhu a podle informací agentury Reuters plánuje do roku 2027 výrazné snižování nákladů. Podle anonymního zdroje by měly klesnout náklady na pracovní sílu o 25 %, přičemž zrušeno by mohlo být až 15 % pracovních míst v prodejním a finančním oddělení.
Navzdory těmto opatřením si však automobilka ponechá přibližně 2 000 zaměstnanců v oddělení výzkumu a vývoje, což naznačuje, že Mercedes-Benz chce i nadále investovat do modelů přizpůsobených čínskému trhu.
Nejasnosti ohledně propouštění
Oficiální stanovisko Mercedes-Benz China zatím nepotvrdilo konkrétní čísla týkající se snížení pracovních míst. Mluvčí automobilky však popřel, že by náklady na kancelářské pozice měly být sníženy o 25 %. Zároveň společnost plánuje posílit spolupráci s místními dodavateli, což by jí mohlo pomoci udržet konkurenceschopnost na tamním trhu.
Finanční ředitel Harald Wilhelm zároveň zdůraznil, že společný podnik BBAC se státní společností BAIC Motors přinese v roce 2024 očekávanou návratnost tržeb ve výši 15 %. Aby si tyto výsledky udrželi, plánují oba partneři snížit materiálové náklady o více než 10 % a výrobní náklady o více než 20 %.
Čína upevňuje svou pozici v automobilovém průmyslu
Čínský automobilový průmysl se stále více prosazuje a ohrožuje zavedené světové výrobce. Nedávno například Xiaomi SU7 předstihlo v prodejích Teslu Model 3, a to navzdory tomu, že se jedná o nováčka na trhu. Problémy zaznamenala také Toyota, jejíž výroba a prodeje v Číně klesají. Podobné potíže řeší i General Motors, který oznámil pokles zisku o 5 miliard dolarů v souvislosti s restrukturalizací svých aktivit v regionu.
Jedním z klíčových faktorů úspěchu čínských automobilových značek je podpora ze strany vlády. Mnohé tamní automobilky jsou státem vlastněné a mohou se spolehnout na rozsáhlé finanční dotace, což jim umožňuje nabízet technologicky vyspělé modely za nižší ceny než jejich zahraniční konkurenti. Tento nerovný přístup vytváří další tlak na tradiční automobilové giganty, jako je Mercedes-Benz.
Budoucnost Mercedesu v Číně
Zatím není jasné, jak se situace v Číně pro Mercedes-Benz vyvine, ale automobilka se zjevně připravuje na složitější období. Klíčovou strategií bude optimalizace nákladů, spolupráce s místními dodavateli a zaměření na modely přizpůsobené specifikům tamního trhu. Vývoj v příštích letech ukáže, zda tato opatření pomohou automobilce udržet silnou pozici v největším automobilovém trhu na světě.