Řidič kamiónu, nebo dodávky s položenou levou nohou na výplni dveří, nebo na palubní desce. Podle mnohých řidičů hazard, podle dotčených řidičů žádný prohřešek. Policie dává překvapivě za pravdu těm druhým.
Přestupky řidičů kamiónů dělí čtenáře našeho webu na dva poměrně radikální tábory. Na tábor dotčených řidičů, jejichž nejčastější reakce na podobné články jsou ty, že redaktor neví o řízení kamiónu vůbec nic, protože řídil tak maximálně tříkolku, že bez kamiónů by nebyly rohlíky v obchodech, případně to, že řidiči osobních aut jezdí taky za hranicí pravidel, a na tábor řidičů osobních aut, kterým se chování řidičů z prvního tábora ani trochu nelíbí.
Co není legislativně ošetřeno nelze vymáhat. Levá noha už dnes v autě nic neovládá. Tudíž jestli jí mám za krkem je moje věc a hádejte proč jí tam mám. Ano, je to pohodlné
Jirka Umlauf; čtenář webu TestyOjetin.cz
Argumentují tím, že řidiči kamiónů nerespektují pravidla silničního provozu, na dálnicích se předjíždějí na úseku dlouhém i několik kilometrů, nebo také třeba tím, že se nevěnují řízení, telefonují, případně řídí s levou nohou položenou na palubní desce. To však řidiči kamiónů považují za bezproblémovou věc. Argumentují tím, že levá noha v dnešních moderních vozech nic neovládá a že není legislativně nijak upraveno, kde má levá noha být, a tedy ji mohou mít i na palubní desce.
A co třeba jízda do kopce, kdy zaberete oba pruhy a svorně jedete 85km/hod třeba 4km na dálnici? Nebo to vaše řízení v pantoflích, naboso a ejlhe on nedobrzdil…
Jaroslav Drahý; čtenář webu TestyOjetin.cz
A policie jim dává překvapivě za pravdu: „Česká legislativa skutečně neupravuje to, kde má mít řidič položenou nohu. Jediná podmínka je věnovat se řízení vozidla a sledovat provoz. Z tohoto důvodu se ve Vámi popsaném případě pravděpodobně nejedná o přestupek“, odpověděl na náš dotaz vedoucí oddělení tisku plk. PhDr. Ondřej Moravčík z Policejního prezidia ČR.
Za nás je to velice zajímavý názor. Subjektivně se totiž domníváme, že ačkoliv mají řidiči náklaďáků pravdu, tedy že v současných moderních vozech levá noha nic neovládá a že není legislativou určeno, kde má levá noha při jízdě být, z pohledu elementární logiky nemůže být reakce řidiče s nohou na palubní desce na krizovou situaci stejně rychlá a účinná, jako reakce řidiče, který má nohu řádně na podlaze.
Kdybychom takto „švejkovsky“ přistupovali ke všemu, co není legislativně nařízeno, mohli bychom třeba řídit auto ze sedadla spolujezdce? Ono totiž také není nikde napsáno, kde má sedět řidič auta. Skutečně potřebujeme, aby nám zákony nařizovaly to, na co by měl stačit rozum? Co myslíte? A dotaz na řidiče kamiónů: "Jezdíte takto, tedy s nohou na palubní desce, i v Německu, Rakousku, nebo třeba Švýcarsku? Napište nám do diskuze, co si myslíte o názoru policie na řízení s nohou na palubní desce".