V programu Škoda Plus se před časem objevily ojeté modely Škoda Enyaq za poměrně zajímavé ceny. Některé z nich však mají, alespoň podle nás, zásadní nedostatek. Trakční baterii totiž nepokrývá tovární záruka.
Před pár týdny jsme chtěli do firmy pořídit elektromobil a do výběru se dostal i model Škoda Enyaq. S autem máme poměrně dobré zkušenosti, líbí se nám jeho velikost, design i výbava. Jen cena byla podle nás poměrně vysoko. A to jak u nových, tak pochopitelně i u ojetých vozů. Jenže nedávno se v nabídce platformy Škoda Plus objevily vozy s cenou hluboko pod milion korun. Domluvili jsme se tedy v jednom pražském dealerství, že se na vybrané auto přijdeme podívat.
Jde o testovací vozy?
Při komunikaci s prodejcem jsme ale dostali informaci, že auto bylo automobilkou používáno jako testovací. Že sice není jasné, co se na autě testovalo, ale právě z tohoto důvodu prý nemůže být na auto poskytnuta tovární záruka. A to dokonce ani na trakční baterii, u které automobilka jinak garantuje, že její kapacita neklesne pod 70 % po dobu minimálně 8 let nebo 160 000 km (podle toho, co nastane dříve).
Vozidla dodaná výrobcem za "speciálních podmínek"
O vysvětlení, jak to se zárukou ve skutečnosti je, jsme požádali Michaelu Sklenářovou, tiskovou mluvčí & PR manažerku českého zastoupení Škoda Auto. „Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus nabízí zákazníkům největší nabídku prověřených vozů na českém trhu splňující nejpřísnější podmínky výběru, zaručenou kvalitu a plně doložitelnou servisní historii. V rámci programu Škoda Plus jsou vozidla roztříděna do tří skupin. Kategorie Roční vozy zahrnuje automobily kdo 18 měsíců stáří a nájezdu 30 000 km, které jsou vždy v tovární záruce. V kategoriích Vyzkoušené vozy (do 5 let) a Ojeté vozy (nad 5 let) některé vozy v tovární záruce nejsou, prodejce však může nabídnout dodatečnou prodlouženou záruku ve spolupráci se společností Volkswagen Financial Services. U této záruky je na výběr několik variant podle délky trvání i rozsahu krytí. Zcela ojediněle se v nabídce některých prodejců mohou objevit také vozidla dodaná výrobcem Škoda Auto za speciálních podmínek. Tyto vozy splňují veškeré homologační a legislativní náležitosti, nemají však tovární záruku. I v tomto případě může prodejce nabídnout zmiňovanou prodlouženou záruku ve spolupráci s VWFS. Vzhledem k minimální penetraci elektromobilů mimo tovární záruku v portfoliu Škoda Plus tato služba zatím nepokrývá trakční baterie. K jejímu rozšíření dojde postupně s rostoucím podílem těchto vozů na trhu“.
Zdá se tedy, že některé ojeté modely Škoda Enyaq skutečně nemusí tovární zárukou na trakční baterii disponovat. Na otázku, o jaké konkrétní vozy jde, resp., co se na vozech testovalo, jsme odpověď nedostali. Při nákupu ojeté Škody Enyaq je tedy rozhodně dobré pečlivě situaci prověřit a pokusit se o vozidle zjistit maximum.