Volkswagen oznámil, že do roku 2030 sníží platy svých manažerů o více než 300 milionů eur. Tento krok je součástí širší dohody s odbory, která má přinést roční úspory 15 miliard eur. Dohoda zahrnuje i závazek neuzavírat továrny v nejbližší době.
V prosinci dosáhl Volkswagen významné dohody s odbory, která byla označena za „vánoční zázrak“. Hlavním bodem bylo ujištění, že automobilka v dohledné době neuzavře žádnou továrnu, a současně byla stanovena opatření ke snížení nákladů.
Platy manažerů pod lupou
Podle Gunnara Kiliana, člena představenstva VW pro lidské zdroje, si vedení společnosti včetně představenstva sníží platy o více než 300 milionů eur do roku 2030.
- Největší podíl úspor se dotkne členů představenstva.
- Další úspory budou realizovány na platy ostatních manažerů a zaměstnanců.
- „Vedoucí pracovníci musí převzít odpovědnost za útlum firmy,“ uvedli zástupci odborů.
Plánované úspory a propouštění
Volkswagen chce v rámci dohodnutého plánu dosáhnout úspor 15 miliard eur ročně, z čehož 1,5 miliardy eur připadá na mzdové náklady.
- Počet zaměstnanců by se měl do roku 2030 snížit o 35 000.
- Německé továrny Volkswagenu plánují snížit svou kapacitu o 734 000 kusů.
- Přesné kroky budou realizovány ve střednědobém horizontu.
Výzvy na domácím i zahraničním trhu
Volkswagen čelí poklesu prodejů, a to jak doma, tak v zahraničí. Klíčovými faktory jsou:
- Konkurence levnějších čínských modelů, které se stávají oblíbenějšími u zákazníků.
- Nutnost snížit náklady, aby si společnost udržela konkurenceschopnost.
Co znamená dohoda pro budoucnost Volkswagenu?
Tato dohoda ukazuje na tlak, kterému čelí tradiční evropské automobilky, a zároveň naznačuje ochotu vedení Volkswagenu hledat kompromisy s odbory.
- Snížení platů má demonstrovat odpovědnost managementu za současné problémy firmy.
- Plán úspor představuje dlouhodobou strategii, jak se přizpůsobit měnícímu se globálnímu trhu s automobily.
Klíčové body dohody
- Vedení Volkswagenu sníží platy o 300 milionů eur do roku 2030.
- Roční úspory firmy mají dosáhnout 15 miliard eur.
- Počet zaměstnanců se sníží o 35 000, kapacita německých továren klesne o 734 000 kusů.
- Automobilka čelí poklesu prodejů kvůli levnější konkurenci z Číny.
Volkswagen se tak vydává na cestu restrukturalizace, která může být klíčem k udržení jeho pozice na globálním trhu.