Změna kurzu: Volkswagen ruší agenturní prodej a vrací se k dealerům

Foto: Unsplash

Volkswagen mění své plány a odkládá přechod na agenturní model prodeje. Místo toho se v krátkodobém a střednědobém horizontu vrací k osvědčenému velkoobchodnímu modelu.


Návrat k tradičnímu velkoobchodnímu modelu

Volkswagen po konzultacích se svou dealerskou sítí rozhodl pozastavit plány na zavedení agenturního prodeje. Tento krok znamená, že automobilka se v „krátkodobém až střednědobém horizontu“ vrátí k velkoobchodnímu modelu a zruší přímý prodej spotřebitelům.

I přes tento krok koncern zdůrazňuje, že jeho dlouhodobou ambicí zůstává přechod na plně agenturní model prodeje.

Problémy agenturního prodeje

Kritici agenturního modelu upozorňují, že výrobci automobilů čelí potížím s udržením zásob, zejména v době oslabené poptávky po elektromobilech. Tradiční velkoobchodní model umožňoval dealerům přebírat přebytečné zásoby a registrovat je jako „téměř nové“, což pomáhalo výrobcům dosahovat prodejních cílů.

Tento přístup byl obzvláště důležitý kvůli legislativním požadavkům, jako jsou sankce spojené s mandátem ZEV (Zero Emission Vehicle).

Plánované změny v prodeji elektromobilů

Volkswagen oznámil, že od 1. dubna 2025 pozastaví maloobchodní prodej elektromobilů přímo zákazníkům (Direct to Customer) pro značky Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy a Audi. Pro značku Škoda tato změna platí už od 20. února.

Výjimku tvoří značka Cupra, která bude i nadále využívat maloobchodní model. Na švédském a irském trhu bude navíc zaveden agenturní model pro všechna vozidla a pohony.

Ostatní výrobci také přehodnocují plány

Volkswagen není jedinou automobilkou, která upravuje své plány na agenturní prodej. BMW, Mini, Jaguar Land Rover a Stellantis rovněž oznámily, že pozastavují zavádění tohoto modelu.

Jeden z partnerů VW Group k tomu řekl: „Automobilky si začínají uvědomovat, že velkoobchodní model funguje už léta. Pokud něco není rozbité, není třeba to opravovat.“

 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.