Ačkoliv ojeté vozy stále mírně zdražují, jejich prodejům se daří. Sekundární trh je totiž pro většinu Čechů stále jedinou možností, jak finančně zvládnout nákup osobního vozu.
V poslední době se roztrhl pytel s různými slevovými akcemi jednotlivých automobilek na nové vozy. V některých případech jde skutečně o značné slevy, nicméně na sekundární trh se tyto aktivity zatím příliš nepropisují. Ojeté vozy totiž stále mírně zdražuji, když mediánová cena se zvýšila přibližně o 10 tisíc korun na 210 tisíc korun. I přes to prodeje ojetin rostou.
Rekordní prodeje
Nárůst prodejů hlásí například síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, která prodala v zemích, kde působí, v lednu celkem 7 951 vozů, tedy o 9 % více než za stejné období loňského roku. Je to nejlepší lednový prodejní výsledek za celou 32letou historii společnosti. Po rekordním roce 2023, kdy skupina prodala bezmála 100 tisíc aut, jde o další potvrzení přetrvávající vysoké poptávky po ojetinách.
Důležitá zákaznická zkušenost
„Oproti loňsku jsme v lednu prodali více v České republice i v Polsku, na Slovensku jsme loňský skvělý výsledek zopakovali. Počet 7 951 prodaných vozů, s meziročním růstem téměř o desetinu, je nejvyšší objem, jaký se nám v lednu podařilo prodat od vzniku společnosti v roce 1992 a dává nám naději, že se nám letos podaří překonat psychologickou hranici 100 tisíc prodaných aut v rámci skupiny. Hlavní sezóna přitom bude startovat teprve v březnu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AURES Holdings. Za zvýšením prodejů Topolová vidí kromě silné poptávky i neustálé zvyšování kvality zákaznického servisu. „Daří se nám stále zvyšovat hodnotu indexu zákaznické zkušenosti NPS (Net Promoter Score) a v hodnocení jednotlivých autocenter ve vyhledávači Google jsme se u všech poboček v Česku již v průměru dostali nad hodnotu 4,5,“ dodala.
Digitalizace na postupu
Kromě vysoké poptávky a zvyšujícího se zákaznického komfortu společnost vidí za svým lednovým prodejním úspěchem i pokračující digitalizaci interních procesů. „V posledním roce jsme věnovali mnoho úsilí využití generativní umělé inteligence, která nám pomáhá jak v marketingu, tak ve styku se zákazníky na našem Zákaznickém centru. Další zrychlení a zjednodušení výkupu i prodeje očekáváme také od nyní zaváděné digitalizace převodů automobilů na Centrálním registru vozidel,“ zdůraznil nový co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings Petr Vaněček. Podle Vaněčka digitalizace převodů ušetří jednotlivcům i firmám každoročně miliony korun, povede k transparentnějšímu procesu změn vlastnictví aut a sníží množství problémů s nedokončenými změnami. „Všechny tyto faktory pomohou dále zrychlit obchodování na sekundárním trhu,“ podotýká Vaněček