"Standardní" Citroen C3 se někomu může zdát možná poněkud nudný. Ale ve verzi Origins je z něj opravdu hezká stylovka. Jako zánovní ojetinu ji navíc koupíte za relativně slušnou cenu
Foto: Jan SmékalCo nás na tomhle autě opravdu hodně překvapilo? Především to, jak lze na první pohled obyčejný automobil změnit několika designovými prvky a atraktivní barvou v docela zajímavou stylovku. Dojem luxusu navozuje bílá perleťová barva, která v kombinaci s černými koly, černou střechou a dalšími doplňky posouvá „cétrojku“ do vyšších pater subjektivně vnímané hodnoty. Auto působí jako celek velmi elegantně a přitom docela dravě. S tím sice nekoresponduje motor pod kapotou, který nabízí nejvyšší výkon 61kW, ale o to vlastně asi vůbec nejde. Revírem téhle verze bude spíše město, takže jeho řidič, nebo řidička, jistě nebude s autem najíždět desítky tisíc kilometrů ročně na trase Praha – Ostrava. Hlavním důvodem pro nákup této verze tak bude design, což potvrdilo i několik kladných hodnocení od kolemjdoucích, nebo řidičů u benzínové pumpy, kteří nás v průběhu týdenního testování oslovili.
Foto: Jan SmékalDalší překvapení nás čekalo v interiéru. Ten totiž nabídne velmi dobré zpracování a kvalitní materiály. Moc se nám líbila pohodlná sedadla v šedé barvě se zlatým prošíváním a logem „Origins“. Palubní deska působí velmi komfortně a přehledně. Nabídne velký rychloměr i otáčkoměr, stejně tak jako přehlednou indikaci stavu benzínu v nádrži a teplotu vody. Na velkém displeji před řadící pákou pak lze ovládat rádio, navigaci, telefon a další funkce vozu. Navíc se na tento displej přenáší také obraz z parkovací kamery, která pomáhá především při parkování v husté městské zástavbě. Především ženy řidičky takovou věc velmi oceňují. Cestující na předních sedadlech si užijí dostatek prostoru, na těch zadních je místa přeci jen o trochu méně. Na kratších trasách tam nebude mít problém ani dospělý člověk, na delší cestování ve čtyřech dospělých to ale moc není. Pro mladou dvojici nebo rodinu s jedním malým potomkem jde však o auto se značkou „Ideál“.
Foto: Jan SmékalTřetím překvapením pro nás byl motor. Výkon 61kW, tedy 82 koní, se nezdá být dost, ale týdenní test, při kterém jsme najeli přibližně 500 kilometrů, ukázal, že vzhledem k určení vozu je to naprosto dostačující. V městském provozu je auto docela svižné, a i když je potřeba motor trochu vytáčet, není důvod se obávat, že byste s touhle motorizací byli brzdou provozu. Jestliže ale většina vašich cest povede po dálnici nebo po rychlostních komunikacích, doporučujeme uvažovat nad výkonovou variantou 110 koní, která navíc nabídne i automat, nebo šestistupňovou manuální převodovku. Spotřeba se v době testu ustálila na hodnotě 5,9l/100km, když cca 60% tvořila jízda ve městě, zbytek jsme potom najezdili po dálnici.
Citroen C3 Origins může být pro zájemce o malý vůz docela zajímavou alternativou k nudné mainstreamové produkci. Kdo chce trochu originality, určitě by neměl při výběru auta tenhle kousek přehlédnout. Navíc, při troše štěstí a extrémně pečlivé údržbě, může být tenhle kousek za pár desítek let zajímavou sběratelskou položkou. Ale to je opravdu bez záruky :)