Modely automobilky DS nejsou rozhodně pro každého. Nejde jen o vysokou míru individuality jednotlivých modelů, ale také o jejich cenu. Model DS7 Crossback v edici Louvre ji má skutečně vysokou. Podle našeho názoru sice oprávněně, přesto to bude mít na trhu těžké
Foto: Jiří SoukupV kategorii SUV se za částku necelých dvou miliónů korun dají koupit například modely BMW, Audi, Mercedes nebo poněkud extravagantní Lexus. Všechno jsou to prémiové značky, které se svými modely již dlouhá léta okupují v kategorii luxusních SUV ty nejvyšší příčky. Automobilka DS Automobiles by tohoto segmentu chtěla samozřejmě proniknout. Model DS7 Crossback k tomu má docela slušně našlápnuto, ovšem bude se muset potýkat, alespoň na českém trhu, s předsudky potencionálních zákazníků. Ti totiž značku DS do svého hledáčku zařadí málokdy. Hvězda na kapotě, nebo čtyři kruhy na přední masce, jsou v české kotlině přeci ještě jen známkou toho, že „já na to mám“.
Je to ale rozhodně škoda. „Déeska“ má totiž skutečně co nabídnout. Nejen luxusní materiály, zpracování, originální exteriér i interiér, ale i zajímavé pohony. My jsme do testu dostali verzi s plug-in hybridním ústrojím s celkovým výkonem 300 koní a pohonem 4x4. nebudeme dlouho napínat, tohle auto bychom v domácí garáži vážně chtěli. Těšili jsme se na každou jízdu v něm a doslova jsme se o volant přetahovali. Proč?
Foto: Jiří SoukupVelice se nám líbil vnější design vozu. Nic okázalého, přesto na první pohled vytušíte, že jde o něco jedinečného, mimořádného, luxusního. Působí tak všechny verze modelu DS7, ale edice Louvre je naprosto ojedinělá. Drobné detaily, odkazující na světoznámé muzeum, temně fialová metalíza, unikátní kola i protáčející se segmenty předních světel (to mají ale všechny verze DS7)… To vše říká: „Já jsem umělecké dílo, hodné srovnání s Monou Lisou“.
Ve stejném duchu se nese zaké interiér. Ten je zpracován velmi netradičně, což je ale výsada všech modelů DS. Po pár dnech si na jinak umístěná tlačítka a netradiční ovládací prvky bez problémů zvyknete. V interiéru tak zamrzí snad jedině drobnosti. Například volič automatické převodovky jaký mají i nejlevnější Peugeoty by si určitě zasloužil trošku luxusnější pojetí. Jinak edice Louvre je znatelná i uvnitř. Například výdechy klimatizace jsou ozdobeny světoznámou pyramidou. V infotainmentu pak lze zobrazit více než 180 uměleckých děl a to včetně informací o nich. Při čekání na dítě před školou nebo v pražské zácpě to je docela zajímavá možnost, jak strávit jinak promarněný čas.
Foto: Jiří SoukupPod kapotou „naší“ déesky byl hybridní pohon E-tense s celkovým výkonem 300 koní a pohonem 4x4. Auto by mělo s tímto pohonem zrychlit z nuly na 100km/h za pouhých 5,9 sekund a kombinovaná spotřeba by neměla přesáhnout hodnotu 2,2 litru. Ale pozor, platí pouze při nabitých bateriích. Při jízdě čistě na benzín budete jezdit cca za 10 litrů na sto kilometrů. Auto doma dobijete za nějakých 8 hodin, pomocí speciální 6,6 kWh nabíječky pak za necelé dvě hodiny.
DS7 Crossback je bezesporu zajímavé a kvalitní auto, které svému majiteli nabídne neokázalou eleganci a pořádnou dávku luxusu. Se svojí cenou ale to bude mít v rámci zavedených prémiových značek hodně složité.