Nemusíte mít nutně Ferrari, Lamborghini nebo Porsche, aby se za vámi otáčely hlavy kolemjdoucích. Za volantem nového modelu DS 4 se totiž budete cítit úplně stejně výjimečně
DS Automobiles je relativně nová automobilka, i když model Citroën DS byl veřejnosti představen na autosalonu v Paříži již v roce 1955. Tehdy šlo o exkluzivní model značky Citroën, který vzbudil pozdvižení po celém světě. Francouzský list L’Auto-Journal uvedl tehdy na titulní stránce, u fotografie této automobilové novinky, pompézní titulek: „Tohle je bomba od Citroënu!“. A byla to opravdová bomba, která přivedla do autosalónů stovky tisíc nových zákazníků. S „dééskou“ jezdil nejen filmový Fantomas, ale také například prezident de Gaulle.
Dnes je DS samostatnou značkou, která vyrábí svébytné automobily s velkou dávkou exkluzivity a výjimečnosti. To ostatně potvrdily v nedávné době i naše testy modelu DS 7 Crossback nebo sedanu DS 9. V minulých dnech jsme potom otestovali další novinku v portfoliu značky, model DS 4 ve výbavě Performance Line s motorem 1,6 PureTech o výkonu 225 koní a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Foto: Jan SmékalJiž při přebírání vozu bylo jasné, že usedáme do něčeho výjimečného. Do auta, které rozhodně každý den na ulicích potkávat nebudeme, ačkoliv by si to zasloužilo. Jenže právě tenhle paradox je na tomhle autě neskutečně sexy. Je to jako s krásnými holkami. Po světě jich chodí milióny, jenže i když jsou krásné, jsou si strašně podobné. A pak se najednou zjeví slečna, výjimečná nejen svojí vnější krásou, ale i tou vnitřní. A to je přesně DS 4. Krásná slečna, kterou nepotkáte každý den, a která vás neuchvátí pouze vnějším designem a vyjíždecími klikami dveří nebo neskutečně atraktivní zádí.
Foto: Jan Smékal„Naše“ krasavice měla slušivou červenou metalízu Velvet, za kterou se sice připlácí 20 tisíc korun, nicméně právě tahle barva dělá, podle nás, z auta tu zmíněnou výjimečnou slečnu. Aby byl ale celkový dojem dokonalý, je ještě potřeba připlatit dalších deset tisíc korun za černou střechu a černě lakované sloupky. V takové barevné kombinaci je potom „dééska“ naprosto dokonalá a my se skutečně těšili na každou chvíli za jejím volantem.
Tím se dostáváme do interiéru vozu. Kdo už měl možnost se se současnými modely této značky seznámit, překvapen nebude. Pro koho to bude premiéra, ten si bude muset zvykat na to, že skoro vše je jinak než u konkurence. Jinde jsou ovladače, jinak funguje ovládání infotainmentu, skvěle vyvedený headup display se ovládá, hádejte kde? Přišli jsme na to až po dvou dnech. Ovládá se totiž stejným ovladačem jako vnější zpětná zrcátka. Jenže všechny tyhle jinakosti nás strašně bavily. Auto prostě není nuda a je velká zábava v něm trávit jakýkoliv čas.
„Jednašestka“ s výkonem 225 koní odváděla skvělou práci a ani při svižné jízdě jsme se se spotřebou nedostali nad 8 litrů. Po ujetí cca 600 kilometrů nám počítač ukazoval spotřebu 7,1l/100km a to jsme se opravdu neloudali. Automat řadí téměř neznatelně, při parkování do úzké mezery je však potřeba velmi jemně dávkovat plyn a zapamatovat si polohu pedálu, kdy už auto chce „poskočit“. Je to ale věc cviku a po pár dnech úplně v pohodě zaparkujete do mezery, kde na každé straně zbývá méně než 20cm místa.
Foto: Jan Smékal„Dééeska“ není autem pro každého a asi nikdy se nestane nějakou „masovkou“, což je jenom dobře. Důvodem není jenom odvážné pojetí exteriéru a interiéru, ale také její cena. Námi testovaný model měl základní cenu 1.055.000,-Kč, přičemž různé doplňky vyhnaly cenu na konečných 1.304.000,- Kč. Cena vozu sice obsahuje záruku na 5 let, resp. 60 tisíc kilometrů, nicméně, kdo se obejde na příklad bez systému nočního vidění za 90 tisíc korun, nebo třeba jízdních asistentů v paketu se snadným přístupem za 55 tisíc korun, ten se v podstatě za základní cenu dostane ke špičkovému autu, které rozhodně nenechá nikoho chladným. My bychom tedy tuhle fešandu do garáže brali hned.
Líbí se vám model DS 4? Napište nám do diskuze.