Tohle je opravdu velmi příjemné auto. Nízká spotřeba, zajímavý design, vysoká spolehlivost, ceny v servisech přijatelné. Jednu vadu ale má, a to velikou. Jako zánovní ojetinu ji budete shánět velmi obtížně.
A proč obtížně? Majitelé se jí totiž jenom velice neradi zbavují. Proč také. Zajímavé, spolehlivé auto s nízkou spotřebou a rozumnou cenou, abyste dneska pohledali. Sedany sice nepatří v Česku mezi nejžádanější karosářské varianty, pořád ale mají co nabídnout. A kdo pravidelně nestěhuje pytle cementu na chalupu, ten možná ocení jistou eleganci, kterou tyto karosářské varianty nabízejí, včetně toho, že zavazadlový prostor je oddělen od prostoru pro posádku. V případě sedanu Hondy Civic tu je pak ještě jeden faktor, který stojí za úvahu. Jistě, vnímání designu je čistě subjektivní věc, jenže tenhle bílý kousek s tmavými koly působí opravdu hodně elegantně, a přitom dostatečně dynamicky. Z našeho pohledu je Honda Civic sedan tak trochu podceňované auto, které ale nasadilo docela sebevědomou cenu. Bohužel možná právě design, a také asi docela sebevědomá cena, jsou hlavním důvodem, proč tenhle sedan na silnici moc nevidíme. Má nesporné kvality, ale pro milovníky sedanů je možná až moc výstřední. Navíc zadní partie se světly hodně připomíná současná Volva. V redakci jsme se ale shodli, že hezčí sedan v dané kategorii se asi aktuálně na českém trhu nenabízí. Prostoru nabízí dost, aby se v něm pohodlně přepravovaly čtyři dospělé osoby i na delší vzdálenosti. I zavazadlový prostor je dostatečně velký, je však potřeba brát v potaz menší vstupní otvor. Prostě sedan.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST MODELU HONDA CIVIC 5D
Interier je kvalitně zpracovaný, sedadla pohodlná, ale nějaké vady na kráse bychom přeci jen našli. Předně – ovládání polohy opěradla vahou těla je archaické a dost nepohodlné. Příjemné ale bylo vyhřívání sedadel, fungovalo docela rychle. To se ale nedá řící o vyhřívání zadního skla, trvalo skoro 10 minut než se odmrazilo. Tlačítka na volantu působí trochu laciněji, než by si Honda zasloužila, audiosouprava by mohla být krapet výkonnější a s bohatšími možnostmi nastavení zvuku. Osobně bych uvítal i pohodlnější ovládání multimediálního systému s navigací. Alespoň klasický otočný ovladač hlasitosti by se hodil.
Velmi příjemně nás však překvapil motor. Nejen že byl skvěle odhlučněný, ale nabídl i slušný výkon a příznivou spotřebu. Ta se v našem případě ustálila po přibližně 800 kilometrech na hodnotě 6,1l/100km. Výkon 120 koní je pro běžné cestování naprosto dostačující, i když nějakých třicet „koníků“ navíc by jistě nikoho neurazilo. Ale nebojte, brzdou provozu rozhodně nebudete.
No a teď k té ceně, kterou zmiňujeme na začátku. Základní verzi modelu Honda Civic 1,6 i-DTEC (Comfort) šlo jako novou pořídit za 569.900,-Kč, verzi Executive, potom za 709.900,-Kč, což tedy není rozhodně málo. Za takovou cenu šlo koupit například model ŠKODA Octavia 1,5 TSI ve výbavě Laurin & Klement (689.900,-Kč), nebo verzi RS (od 769.900,-Kč). Ceny nových aut se pochopitelně propisují i do cen zánovních ojetin, přesto bychom s klidným srdcem takovou dvouletou Hondu klidně doporučili.