Když automobilka Hyundai představovala model Kona, říkala, že chce tímto modelem „zatraktivnit značku a oslovit nové zákazníky“. Zatraktivnila ji určitě, protože minimálně z designového hlediska je Kona velmi povedená. Pojďme se tedy podívat jaký na nás toto malé SUV udělalo dojem.
Jak to auto vypadá?
Věc, která vás praští hned do očí (pokud si vyberete limetkovou karoserii) je barva, která opravdu nejde přehlédnout, a také velikost auta. I když se jedná o SUV, Kona působí velmi kompaktním „městským“ dojmem. Když se přesunete blíž k autu zjistíte, že onen úzký proužek nejsou hlavní světla ale LED diody denního svícení a že hlavní světlomety se tudíž nacházejí v nárazníku. Na exteriéru už poté tolik věcí zajímavých není, a proto přesouváme náš zrak do interiéru.
A tam opět vidíme limetkovou barvu. Ohraničuje totiž startovací tlačítko, klimatizaci, řadící páku, a dokonce i sedadla. Nicméně musím dodat že tento prvek v kombinaci barvy karoserie, působí zajímavým dojmem. Škoda jen, že interiér může být pouze limetkový (nebo černý) a ne v ostatních nabízených barvách. Co nás ale mile překvapilo byl prostor na zadních sedadlech. I když auto působí relativně malým dojmem, zadní sedadla tak rozhodně nepůsobí. Co by se ale někomu mohlo zdát malé je kufr. Ten má totiž objem „pouze“ 361 litrů. To je o 40 litrů víc, než má Hyundai i20. Je ale potřeba říct, že toto auto je městské, a pravděpodobně pro něj není velikost kufru prioritou. Takže výsledek, velký nákup na Vánoce se vám tam vejde, ale na rodinný výlet na hory bych volil jiné auto.
A co motor?
My jsme měli k dispozici tříválcový motor s výkonem 88 kW a manuální šesti stupňovou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 se u této motorizace rovná 12 sekundám. Maximální rychlost je pak 181 km/h. Ono to možná teď vypadá, že je to malý výkon, ale pohotovostní hmotnost auta je necelých 1.300 kilogramů. Takže pokud máte radši svižnější jízdu, nemusíte se bát, že by to Kona nezvládla. Na druhou stranu, pokud budete takto jezdit, poznáte to na spotřebě. My jsme celý týden jezdili po městě s jednou delší vyjížďkou na dálnici a spotřeba se pohybovala kolem 7.3 l/100 km.
Kolik vlastně stojí?
Jedna z otázek při koupi nového auta je určitě cena. Základní cena Hyundai Kona začíná na 409.990 Kč. Za výbavu Style si pak připlatíte 60.000 Kč. Za Premium dokonce 150.000 Kč. Nicméně můžete jít ještě dál a připlatit si dalších 90.000 Kč za příplatkovou výbavu „Luxury“, ve které naleznete 18“ kola, ventilovaná přední sedadla, průhledový head-up displej nebo třeba prémiový audiosystém Krell s 8 reproduktory.
Námi testovaná Kona stála 541.890 Kč. Měli jsme k dispozici výbavu Style a příplatkovou výbavu Guardian plus (Safety pack), který obsahuje například varování před čelním nárazem, autonomní nouzové brzdění nebo detekci mrtvého úhlu. Tak výbavu Traveller, která obsahovala 17“ kola, parkovací kameru nebo automatickou klimatizaci.