Test Hyundai Tucson N Line 1.6 T GDi – uf, co ta spotřeba?


Šaty dělají nejen člověka, ale také auto. To u Hyundaie dobře vědí a tak model Tucson N Line vyrazil do showroomů v krásném hávu. Auto má sportovní šmrnc i eleganci. Jenže co mu to dali ve fabrice pod fešácký kabát? Motor 1,6 s výkonem 130kW nás tedy opravdu překvapil. Nikoliv svými výkony, ale spotřebou. Pod 10 litrů jsme se totiž nedostali. Vzhledem k tomu, že auto mělo v době testu najeto už více než 12 tisíc kilometrů, nedá se čekat, že by spotřeba byla ovlivněna "syrovostí" motoru. Je to prostě žrout, který svého majitele u benzínky rozhodně nepotěší.


Hyundai Tucson je ve své současné generaci na hony vzdálen té předchozí. Současný design působí velmi elegantně, až téměř prémiově. Při pohledu na variantu N Line pak máte pocit, že tohle SUV to musí nandat většině aut, která potká. Tmavě červená metalíza, černá kola s průměrem 19 palců, dvojitá koncovka výfuku, efektní spojler nad zadním oknem nebo agresivní přední maska s efektním denním svícením LED navozují pocit, že tohle auto musí mít pod kapotou motor s výkonem alespoň 250 koní. Není to tak úplně pravda, pod kapotou je benzínový čtyřválec s objemem 1,6l a výkonem 130kW. V našem konkrétním případě spolupracoval motor s automatickou sedmistupňovou převodovkou a systémem pohonu 4x4 HTRAC. 


Špatný není, ale drahý je i jako ojetý - Ojetý Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-tronic
Ojetý Hyundai i30 1,6 CRDI je ve své třídě jednou z nejlepších ojetin na trhu. I po stovkách tisíc kilometrů
Test Hyundai Santa Fe 2,2 crdi 8at 4wd Premium Luxury – Ano, tohle už je „prémiovka“


A právě motor byl pro nás největším překvapením. Autu sice nabídl přijatelnou dynamiku, ale po celou dobu testu se nám nepodařilo průměrnou spotřebu stlačit pod hodnotu 10litrů na 100km. Při trochu svižnější jízdě, ovšem pořád v rámci dopravních předpisů, neměl motor problém říci si o více než 13 litrů. Z našeho pohledu bude tohle největší problém jinak velmi povedeného auta. Prostě rodinné SUV s motorem 1,6 nemůže jeho majitele trápit spotřebou, jakou dnes mají vozy s o polovinu větším výkonem. 

Na druhou stranu nabídne Hyundai Tucson velmi povedený interiér, kvalitní materiály, dobře zpracovaný infotainment a dobře fungující pohon 4x4 HTRAC. Pravě ten je ale možná zodpovědný za vyšší spotřebu. Je proto potřeba zvážit, zda čtyřkolka najde při vašich potřebách vůbec uplatnění. My bychom asi spíše zůstali u pohonu pouze přední nápravy, což vůz nejen zlevní, ale možná i trochu pomůže snížit spotřebu. Jízdní vlastnosti jsou u Tucsonu příkladné, posádka ani při svižnější jízdě nepociťuje nepohodlí, vůz dobře drží stopu, nicméně vzhledem k použití devatenáctipalcových pneumatik má auto občas tendenci na nekvalitní silnici trochu „uskakovat“. 

Suma sumárum – Hyundai Tucson N Line je auto, které potěší nejen vzhledem, jež vybočuje z klasického „mainstreamu“ a dobrými jízdními vlastnostmi. Určitě však může svého majitele překvapit vysokou spotřebou a také pořizovací cenou. Ta je sice u základní varianty vcelku příznivá, nicméně při zakoupení vyšších výbavových verzí, pohonu 4x4 a automatické převodovky, se cena auta může vyšplhat až téměř k 900 tisíc, což v porovnání s konkurencí není zrovna málo.

Test Hyundai Tucson N Line 1.6 T GDi – uf, co ta spotřeba?

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.