Faceliftovaný Opel Corsa je ideálním autem pro dvojice, nebo mladé rodiny. Nabídne rozumný prostor, motor i cenu. A pak je tady ještě jedno velké plus. Tohle auto vypadá vážně dobře.
Zapomeňte na Opel Corsa jako na třídveřového mrňouse, do kterého se nic nevešlo. Dnešní Corsa je auto, do kterého se krásně vejdou dva dospělí, dítě v sedačce, kočárek, odrážedlo i nějaké ty tašky na víkendový výlet. Osobně jsme to vyzkoušeli a zjistili ještě pár dalších zajímavých faktů. Tak například vnější design.
Sportovně elegantní design
Foto: Jan Smékal
Opel se aktuálně i u modelu Corsa přiklání k masce chladiče Opel Vizor. Ta by měla podle tvůrců a designerů připomínat vzhled integrální motocyklové přílby. V červeno černé kombinaci vypadá skutečně hezky, i když za mě bych ponechal logo Opelu ve stříbrné/nerezové barvě. Ale to je detail. Ostatně červená barva sluší podle mého autu asi nejvíce. V kombinaci s černou střechou, zrcátky a černostříbrnými koly působí Opel Corsa jako celek nejen velice dynamicky, ale také hodnotně. Přispívají k tomu i matrixové přední světlomety. Na našem voze nebyly, ale jsou standardem ve verzi Ultimate.
Hodnotný interiér
Foto: Jan Smékal
Umírněný, ale přesto na první pohled hodnotný, je také interiér vozu. Najdeme v něm nový volič automatické převodovky (stejný v celém koncernu Stellantis), upravený volant s příjemně tlustým věncem a ergonomicky umístěnými tlačítky. Příjemně tuhá sedadla neunaví ani při delší jízdě, i když sedák by mohl být pro vyšší řidiče možná o dva centimetry delší. Překvapením je potom startování klasickým klíčkem, ale vlastně nevím, proč by to mělo vadit. Spíše jde o trend, kdy je drtivá většina současných konkurentů vybavena startovacím tlačítkem.
Dostačující kufr
Foto: Jan Smékal
Zavazadlový prostor není určitě připraven na to odvézt zavazadla čtyřčlenné rodině jedoucí na dvoutýdenní dovolenou do Chorvatska. To ale nikdo soudný ani od Corsy nemůže očekávat. My jsme do kufru naložili kočárek „golfové hole“, dětské odrážedlo a pár tašek na víkendový výlet. Tedy pro běžné použití je kufr naprosto dostačující. Prostor pro zavazadla se dá v případě potřeby ještě zvětšit sklopením zadního opěradla, které je děleno v poměru 2:1.
"Jednadvojka" šlape pěkně
Foto: Jan Smékal
Pod kapotou Corsy najdeme tříválcovou „jednadvojku“, která poskytuje výkon 74 kW, tedy 100 koní. Komu se to zdá málo, vzpomeňte si na Favority nebo Felicie ze začátku devadesátých let. Jak se s nimi panečku jezdilo. Motor v Corse je pochopitelně dopovaný turbem, a pro naprostou většinu každodenních jízdních situací je výkon 100 koní zcela dostačující. Spotřeba se drží kolem šesti litrů, záleží pochopitelně na stylu jízdy.
Pohodlný automat
Foto: Jan Smékal
Dnešní řidiče asi potěší automatická převodovka, která ještě před pár lety nebyla u městských vozů ničím běžným. Dnes se automaty těší velké oblibě a nejinak tomu asi bude i u modelu Corsa. Jde o osmistupňové ústrojí, které lze najít třeba i u Peugeotu, Citroenu nebo DS Automobiles. A ačkoliv lze na internetu najít některé recenze, kde se hovoří o ne zcela ideálním nastavení automatu, nám se s ním jezdilo naprosto fantasticky. Jak ve městě, tak i při jízdě po dálnici nebo jizerských okreskách.
Za kolik?
A jaký je závěr? Nápovědou budiž prosba naší kolegyně, když auto vracela: „Zeptej se v Opelu, za kolik by mi ji nechali…“ Prostě ideální auto pro mladou dvojici, klidně i s malým děckem. Dynamiku, spotřebu i vzhled hodnotíme u Corsy velmi kladně. Kladně hodnotíme i cenu, která začíná na částce 409.990,-Kč včetně DPH. V dnešní době to není špatná nabídka.