Až budu hodinový manžel, pořídím si elektrický Opel Combo-e

Foto: Jiří Soukup

Že je elektrická dodávka nesmysl? Záleží, kdo a pro jaké účely si ji pořizuje. My jsme si vyzkoušeli práci hodinového manžela v Praze a lepší auto bychom pro podobnou živnost asi nenašli.


Elektrifikace proniká i do užitkových automobilů. Pochopitelně. Zatímco ale pro rozvážkové služby, které vozy využívají i dvacet hodin denně, to zatím smysl moc nedává, především s ohledem na nízký dojezd a délku doby dobíjení, pro specifické skupiny podnikatelů to může být vůz k nezaplacení. Jednou takovou činností může být například tzv. „hodinový manžel“ a zmíněným vhodným vozem Opel Combo-e, který jsme měli k týdennímu testu.Foto: Jiří Soukup

Cena po dotaci srovnatelná s dieselem

Opel Combo-e je plně elektrická dodávka, na kterou mohou v současné době čerpat živnostníci a firmy státní dotaci ve výši až 200 tisíc korun a dále až 150 tisíc na dobíjecí stanici. To v průměru srovná cenu dieselové verze s elektrickou. Vezmeme-li v úvahu ještě možný odpočet DPH, stává se z elektrického Comba ideální auto pro různé řemeslníky. Třeba pro hodinového manžela. S kamarádem, který se touto činností živí, jsme si vyzkoušeli, jak by to to s elektrickým Combem šlo.

Foto: Jiří Soukup

Praktický pracant a parkování zdarma

Výhodou Comba je velká praktičnost. To se sice od dodávky očekává, ale u Comba je to posunuto ještě o „fous“ výš. Tak třeba bezklíčové odemykání a zamykání u všech dveří, včetně těch zadních křídlových, je pro řemeslníka, který nese nářadí a další věci, k nezaplacení. Stejně tak tři sedadla v interiéru. Tři stokiloví chlapíci by se sice v kabině k sobě museli trochu víc přitulit, ale přepravit se v rámci Prahy na adresu nějaké zakázky jde bez problémů. U auta s „elektrickou“ RZ pak nelze opomenout ani fakt, že může v Praze parkovat na modré a fialové zóně zdarma. Pro řemeslníka opět skvělá výhoda.

Foto: Jiří Soukup

Kam s kabelem?

Moc se mi také líbilo automatické osvětlení nákladového prostoru. Navíc nejde o nějakou slaboučkou lampičku, ale o pořádné funkční světlo, která opravdu využijete. Hlavně v současných měsících, kdy je brzo tma. Tak trochu nevychytané je ale uložení nabíjecího kabelu. Bylo by fajn, kdyby pro něj existoval třeba nějaký háček na bočních posuvných dveřích. Jakmile je totiž uvnitř náklad, je to s kabelem problém.

Foto: Jiří Soukup

Náklady na provoz srovnatelné s dieselem

No a jak je to s dojezdem? Při plně nabitém akumulátoru hlásil palubní displej dojezd 250 kilometrů. To by na dva až tři dny popojíždění po klientech mělo bez problému stačit. Spotřeba činila v městském provozu a při okolních teplotách do cca 7 stupňů Celsia necelých 22 kWh na 100 kilometrů. Při ceně kolem 10 korun ne veřejných nabíječkách, se tak s cenou za kilometr dostáváme na cca 2,20 Kč, tedy přibližně stejně jako u dieselové verze s kalkulovanou spotřebou 6,5 litrů.

Pár chybiček se najde

Ale abychom jenom nechválili. Řemeslník by určitě ocenil použitelné držáky na nápoje v interiéru a také třeba svorku na nějaké dokumenty. Po Praze by se také hodil systém hlídání mrtvého úhlu ve zpětném zrcátku a lépe umístěná zadní parkovací kamera. Ta se i při drobném dešti v podstatě ihned ušpiní a při následném parkovacím manévru pak nezbyde, než vystoupit z auta a čočku otřít.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.