Výsměch všem elektromobilům. Opel Astra 1,5 CDTI jezdí skoro zadarmo a nestojí moc

Opel Astra ST
Foto: Jan Smékal

Argumenty elektromobilistů, že EV auta mají levný provoz, mohou vzít za své. Obzvláště ve chvíli, kdy vyzkoušíte praktický Opel Astra Sports Tourer s naftovým motorem pod kapotou.


Poslední generace Opelu Astra je takovým bratříčkem modelu Peugeot 308. Je to poznat nejen podle shodné platformy EMP2 koncernu Stellantis, ale také podle některých prvků v interiéru, a především pak podle naftové patnáctistovky s výkonem 130 koní pod kapotou. Ta totiž z těchto dvou aut (nejen) dělá naprosto ideální společníky pro delší cesty. Proč?

Nízká spotřeba nafty

Jednoduše proto, že abyste u této Astry vyjeli nádrž, budete se muset opravdu hodně snažit. My jsme během týdenního testování, kdy jsme jezdili na hranici rychlostních limitů, docílili spotřeby 4,7 litru, což v praxi znamená, že vás jeden kilometr přijde na nějakých 1,80 Kč. Když to porovnám s „úspornými“ elektromobily (počítám s nabíjením na veřejných stanicích), nemám pocit, že by EV až tak úsporné byly. Ale to je věc názoru a elementární znalosti matematiky.

Svěží design

Vzhled nové Astry je pochopitelně také záležitostí osobních preferencí, za nás je však kombík od Opelu více než povedenou alternativou k asi největšímu konkurentovi, tedy modelu Škoda Octavia. Jen nám k srdci úplně nepřirostlo zadní brzdové světlo, které má možná odkazovat na sportovní ambice a historické úspěchy značky Opel v automobilovém sportu. Klasické světlo, táhnoucí se podlél střešního spojleru, by se nám líbilo více.

Zdravotní sedadla potěší

V interiéru pak zaujmou dvě věci. Nejdříve fantastická sedadla s certifikací AGR, na kterých se sedí opravdu famózně a subjektivně musíme říci, že asi i lépe než v mnohých, o kategorii výše umístěných, modelech. No a potom je to head-up displej. Tuhle vychytávku máme v autech čím dál tím raději. tedy především tu bez využití odrazového sklíčka. V Astře je plnohodnotný průhledový displej. Bezpečná a přehledná konzumace potřebných informací je tak naprosto pohodlná.

Klidně bez pádel pod volantem

Motor 1,5 CDTI je vždy spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jednotlivé stupně lze řadit i ručně pádélky na volantu, ale za nás je to úplná zbytečnost. Za prvé jsou pádélka krátká, takže se na ně špatně dosáhne, a za druhé – rodinné kombi není s naftovou „jednapětkou“ určeno k závodění, takže řadit pod volantem bude skutečně asi málokdo. Kdo si chce užít trochu svižnější jízdu, může přepnout nastavení do režimu „Sport“.

Opel Astra ST s motorem 1,5 CDTI je ideálním rodinným vozem, který nabídne dostatek prostoru a komfortu i na delší cesty. Jeho jednoznačnou devizou je ale nízká spotřeba.

Výsměch všem elektromobilům. Opel Astra 1,5 CDTI jezdí skoro zadarmo a nestojí moc

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.