Argumenty elektromobilistů, že EV auta mají levný provoz, mohou vzít za své. Obzvláště ve chvíli, kdy vyzkoušíte praktický Opel Astra Sports Tourer s naftovým motorem pod kapotou.
Poslední generace Opelu Astra je takovým bratříčkem modelu Peugeot 308. Je to poznat nejen podle shodné platformy EMP2 koncernu Stellantis, ale také podle některých prvků v interiéru, a především pak podle naftové patnáctistovky s výkonem 130 koní pod kapotou. Ta totiž z těchto dvou aut (nejen) dělá naprosto ideální společníky pro delší cesty. Proč?
Nízká spotřeba nafty
Jednoduše proto, že abyste u této Astry vyjeli nádrž, budete se muset opravdu hodně snažit. My jsme během týdenního testování, kdy jsme jezdili na hranici rychlostních limitů, docílili spotřeby 4,7 litru, což v praxi znamená, že vás jeden kilometr přijde na nějakých 1,80 Kč. Když to porovnám s „úspornými“ elektromobily (počítám s nabíjením na veřejných stanicích), nemám pocit, že by EV až tak úsporné byly. Ale to je věc názoru a elementární znalosti matematiky.
Svěží design
Vzhled nové Astry je pochopitelně také záležitostí osobních preferencí, za nás je však kombík od Opelu více než povedenou alternativou k asi největšímu konkurentovi, tedy modelu Škoda Octavia. Jen nám k srdci úplně nepřirostlo zadní brzdové světlo, které má možná odkazovat na sportovní ambice a historické úspěchy značky Opel v automobilovém sportu. Klasické světlo, táhnoucí se podlél střešního spojleru, by se nám líbilo více.
Zdravotní sedadla potěší
V interiéru pak zaujmou dvě věci. Nejdříve fantastická sedadla s certifikací AGR, na kterých se sedí opravdu famózně a subjektivně musíme říci, že asi i lépe než v mnohých, o kategorii výše umístěných, modelech. No a potom je to head-up displej. Tuhle vychytávku máme v autech čím dál tím raději. tedy především tu bez využití odrazového sklíčka. V Astře je plnohodnotný průhledový displej. Bezpečná a přehledná konzumace potřebných informací je tak naprosto pohodlná.
Klidně bez pádel pod volantem
Motor 1,5 CDTI je vždy spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jednotlivé stupně lze řadit i ručně pádélky na volantu, ale za nás je to úplná zbytečnost. Za prvé jsou pádélka krátká, takže se na ně špatně dosáhne, a za druhé – rodinné kombi není s naftovou „jednapětkou“ určeno k závodění, takže řadit pod volantem bude skutečně asi málokdo. Kdo si chce užít trochu svižnější jízdu, může přepnout nastavení do režimu „Sport“.
Opel Astra ST s motorem 1,5 CDTI je ideálním rodinným vozem, který nabídne dostatek prostoru a komfortu i na delší cesty. Jeho jednoznačnou devizou je ale nízká spotřeba.