Když řeknete sousedovi, že jste si koupili auto za 2 milióny, bude pravděpodobně tipovat Audi, BMW, nebo třeba Lexus. Že by mohlo jít o auto se lvem ve znaku, by ho určitě nenapadlo. Přesto Peugeot takové auto nabízí.
Oficiálně se Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) sice v České republice neprodává, nicméně importér se v případě zájmu pokusí auto pro klienta individuálně zajistit. A proč se v ČR neprodává? Jde skutečně o exkluzivní stroj s ještě exkluzivnější cenovkou. Aby také ne, vždyť to je nejvýkonnější sériový Peugeot, který kdy automobilka pustila do světa. Takové auto tak ocení jen skutečný znalec a milovník značky. Jde o plug-in hybridní verzi se dvěma elektromotory, které spolu se spalovacím motorem 1,6 nabízejí systémový výkon až 360 koní.
Že jde o exkluzivní kousek, poznáte již podle specifické šedé barvy Selénium, křiklavě zelených aerodynamických doplňků a dalších drobných designových detailů. Zadní difuzor si nezadá s tím u Ferrari nebo Lamborghini, koncovky výfuku by ale mohly být klidně ještě trochu výraznější. Je ale pravda, že o to asi u hybridu moc nejde. Škoda. Změnou oproti „standardní“ 508 je také nižší světlá výška a větší rozchod kol. V našem případě byly na voze namontovány dvacetipalcové disky s rozměrem pneumatik 245/30.
Ty pomáhají auto držet na silnici jako přibité. S autem jsme sice na limitu nejezdili, v době testu totiž nebylo pro takové kratochvíle zrovna ideální počasí, nicméně při zdi jsme se také zrovna moc nedrželi. Systémový výkon 360 koní je ale samozřejmě znát v podstatě v každé situaci. Navíc, díky dvěma elektromotorům, má Peugeot 508 PSE náhon na všechna čtyři kola. Jeden elektromotor je totiž umístěn u zadní nápravy, ten druhý je potom součástí automatické převodovky a má na starosti přední kola.
Protože jde o plug-in hybrid, lze počítat i s kratším dojezdem čistě na elektrický pohon. Nám se podařilo na elektriku ujet něco málo přes třicet kilometrů, potom se již zapojil spalovací motor. Mnohem výhodnější, i vhodnější, je jezdit v hybridním módu, kdy energie vydrží v akumulátoru delší dobu, což napomáhá výraznému snížení spotřeby.
Uvnitř nabídne model Peugeot 508 PSE možná méně emocí, než by se u sportovního vozu dalo čekat. Na druhou stranu však interiér působí velmi hodnotně. Nicméně například volič automatické převodovky by si určitě zasloužil emotivnější design. Ten co je v nejsilnějším sériovém Peugeotu všech dob totiž najdete například i v rodinném MPV 5008 a dalších „usedlejších“ modelových řadách.
Tohle auto bych si ve své garáži představit rozhodně dovedl. Utratit za něj ale bez pár desítek tisíc skoro dva milióny, to už si představit nedovedu. Ale lev to je jak se patří, o tom žádná…
Jak se vám Peugeot 508 PSE líbí? Napište nám do diskuze.