Test Peugeot 508 1,6 PureTech GT Line - Levný není, ale stojí za to

Foto: Jan Smékal

Peugeot 508 hraje především na design a z něj vyplývající emoce.  A nutno říci, že se mu to daří. Automobilka totiž moc dobře ví, že klienti se chtějí trochu odlišit, užít si auto také esteticky


Foto: Jan SmékalAuto byste sice měli kupovat rozumově, ale co si budeme povídat – jestli se vám nějaké auto nelíbí, tak ho ze seznamu vyhodíte, rozum nerozum. To se ale pravděpodobně u Peugeotu 508 nestane. Automobilka totiž moc dobře ví, že klienti se chtějí trochu odlišit, užít si auto také esteticky, možná se i trochu pochlubit. A podle našeho názor, kdo si pořídí „pětsetosmičku“, ten se bude moci chlubit opravdu dosyta. Mně prostě baví někam s autem přijet a být středem pozornosti J. K testu jsme sice dostali ne úplně výraznou grafitovou metalízu, ale je pravda, že určitou eleganci autu dávala. Je to samozřejmě věc osobního vkusu, nicméně „pětsetosmička“ v nás evokuje spíše příklon ke sportovnímu pojetí jízdy a tak nám třeba červená nebo černá barva k vozu ladí více.

Foto: Jan SmékalPod kapotou jsme měli benzínový motor 1,6 s výkonem 180 koní a maximem točivého momentu 250Nm. To jsou naprosto dostačující hodnoty pro opravdu svižnou jízdu. S tímto motorem lze dosáhnout maximální rychlosti 230km/h a zrychlení z nuly na sto za 7,9 vteřiny. Komu by to snad nestačilo, může z nabídky vybrat variantu GT s výkonem 225 koní. S autem jsme najeli přibližně 600 kilometrů s průměrnou spotřebou 7,1l/100km. Většinu cest tvořila dálnice (70%), zbytek pak městský provoz (30%). Při klidné jízdě bez snahy dosahovat rychlostních limitů nebo „poskakování“ v zácpě na Jižní spojce se dá docílit spotřeby kolem 6,5l/100km.

Foto: Jan SmékalPeugeot 508 hraje především na design a z něj vyplývající emoce.  A nutno říci, že se mu to daří. Přední část auta je díky světlům denního svícení, jež evokují jakési zuby šelmy, ve zpětném zrcátku vpředu jedoucích aut opravdu velmi efektní a rozhodně budí respekt. Ten ostatně budí i u aut jedoucích v závěsu. Záď „pětsetosmičky“ se hodně povedla a obzvláště v červené barvě vypadá skutečně zdařile. Velmi efektní jsou bezrámové dveře, okénka samozřejmě při otevírání a zavírání trochu sjedou, aby se při dovření opět vrátila do horní polohy. Vždycky jsem přemýšlel, jak toto funguje v zimě, kdy hrozí, že sklo přimrzne k okennímu těsnění, ale i když byla při testování auta ještě pěkná zima, skla nepřimrzla.

Foto: Jan SmékalInteriér auta nás hodně potěšil. Je tu jistá příbuznost s interiérem DS7 Crossback, což znamená, že tu najdete jen velmi kvalitní materiály a až téměř prémiové zpracování. Volič řadící páky automatické převodovky má integrovaná tlačítka pro parkovací mód a pro manuální režim řazení a svádí tak řidiče pořád na něm držet ruku. Staruje se samozřejmě tlačítkem, které je ale potřeba držet. Nestačí ho jenom stisknout. Pod středovým informačním displejem jsou tlačítka podobné klapkám na klavíru. Krásně dosažitelná, efektní, jen v přímém slunci je těžko poznat, jaký piktogram se na nich nachází. Nahoře i dole zploštělý volant padl skvěle do ruky a nabízel bezproblémový pohled na digitální přístrojovou desku. Sedadla pohodlná a to i vzadu, kde se překvapivě pohodlně svezou i cestující vyššího vzrůstu. Jo, a jedna skvělá vychytávka – sice stojí 38 tisíc korun navíc, ale stojí za to. Systém nočního vidění. Upozorní na zvěř nebo chodce, který jde třeba po krajnici.

Foto: Jan SmékalZavazadlový prosto nabídl dostatek prostoru pro přepravu bicí soupravy, aniž by bylo nutné sklápět sedadla. Dá se tedy předpokládat, že běžného řidiče uspokojí a při cestách na dovolenou nebo za sportem. Až potud se tedy zdá, že Peugeot 508 GT Line je skvělá volba. A ona je, jen se musíte připravit na to, že každá sranda něco stojí. Základní cena modelu 508 GT Line s motorem 1,6 Pure Tech je totiž 930.000,-Kč. Když si dopřejete pár doplňků jako je třeba panoramatická střecha, nebo již zmíněný systém nočního vidění, může se cena vašeho nového miláčka vyšplhat až na částku 1.249.000,-Kč, což byla cena námi testovaného kousku. Jenže ruku na srdce, za ten pocit, že sedíte v tak atraktivní šelmě, to možná stojí…

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.