Automobilka Ford vyslala model Fusion do boje o zákazníky v roce 2002. Vůz ihned zaujal nečekanou nabídkou vnitřního prostoru, přestože jeho vnější rozměry mezi malými automobily nijak nevybočují. Zpočátku výroby se vůz dodával s dvojicí zážehových a jedním přeplňovaným vznětovým motorem. Po třech letech výroby prošel Fusion faceliftem. Ten absolvoval i model Fiesta, z něhož Fusion vychází. Hlavními změnami jsou nová potkávací i koncová světla, nově dostali zákazníci na výběr ze tří barevných řešení palubní desky a objevilo se také nové čalounění sedadel. Bez úpravy se neobešel ani přední nárazník a maska.
Další novinka se objevila pod kapotou, když automobil dostal turbodiesel 1.6 TDCi o výkonu 66 kW. Jedná se o motor, který automobilka Ford vyvíjela společně s koncernem PSA Peugeot Citroën. Tyto dvě značky jej uvedly pod označením 1.6 HDi. V roce 2007 dostal vůz nový maloobjemový motor o objemu 1,25 litru a výkonu 55 kW. Na trhu ale mají jasnou převahu zážehové čtrnáctistovky, oblíbené jsou i turbodiesely o shodném objemu.
Pohonné jednotky v praxi
Poslední uvedený motor 1.25 disponující výkonem 55 kW není vyloženě špatný, agregát o objemu 1,4 litru si však s vozem poradí citelně lépe a navíc pracuje úsporně. V tomto směru na tom není zle ani zážehová šestnáctistovka, která s autem už pěkně hýbe. Nakonec výkon 74 kW musí být znát. Turbodiesel 1.4 TDCi/50 kW z Fusionu atleta neudělá, jeho spotřeba je ale opravdu nízká, když je schopen jezdit s průměrem těsně okolo pěti litrů na sto kilometrů. Velice úsporně pracuje i vznětová šestnáctistovka. Ta však platí za nejméně spolehlivou pohonnou jednotku, jaká se do Fusionu kdy montovala. Nezřídka se potýká s vadným podtlakovým okruhem, jenž ovlivňuje práci turba, škrticí klapky a EGR ventilu, objevují se také potíže se vstřikovači systému common railu. Odejít může i drahý dvouhmotový setrvačník. Proto tento agregát rozhodně nelze doporučit. Naopak jako ideální se profiluje zážehová čtrnáctistovka.
Na silnici
Při výběru Fusionu bude zcela zásadní, zda narazíte na předfaceliftový, nebo pofaceliftový model. Starší automobily totiž charakterizuje laciný vzhled interiéru, což je dáno užitím tvrdých plastů s nevalnou povrchovou úpravou. Novější vozidla ale mají výrazně pohlednější interiér z lepších materiálů a v různých barevných provedeních. Pokud jde o prostor pro posádku, ten se nezměnil. Fusion v tomto směru nabízí mnohem více než Fiesta, z níž vychází. Interiér působí vzdušně a těsno není ani na zadních sedadlech. Samotné sedačky jsou ale slabinou vozu, stejně jako je tomu u Fiesty. Jsou menších rozměrů a mnoho pohodlí nenabídnou.
Zavazadlový prostor pojme náklad o objemu 337 litrů, což není na malý automobil vůbec špatná hodnota. Sklopením zadních sedadel jej v případě nutnosti můžete ještě rozšířit, a to na 1175 litrů. Tužší podvozek znamená jednoznačné plus při hodnocení jízdních vlastností. Stojí totiž za stabilitou vozu v zatáčkách a tvoří tak dobrý základ pro jeho nadprůměrné jízdní vlastnosti. Přes tvrdší naladění odpružení není Fusion žádný kostitřas, milovníci houpavé jízdy po vzoru francouzských vozů se zde ale dobře cítit nebudou.
Časté problémy
Ford Fusion se chlubí velice dobrou spolehlivostí, to však zcela nevylučuje výskyt poruch. K těm častěji se objevujícím patří hučící ložiska kol, která se tak hlásí o výměnu. Důvodem je jejich nadměrné opotřebení. Vyskytují se automobily se zvlněnými brzdovými kotouči, vůlemi na přední nápravě nebo vadným centrálním zamykáním. Výjimkou nejsou ani auta, jimž povrzává interiér při přejezdu nerovností. Známé jsou závady elektronického plynu, které prozradí typické škubání vozu při sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Setkat se můžete také s vadným podsvícením středového panelu palubní desky či opotřebenými vzpěrami pátých dveří.
LÍBILO:
- dobré jízdní vlastnosti
- na danou třídu dobrá prostornost
- výborný výhled z vozu
- vysoká spolehlivost
- přesné řazení
NELÍBILO:
- do faceliftu laciný vzhled interiéru
- nepohodlná sedadla
- menší nabídka ojetin
- motor 1.6 TDCi náchylnější na výskyt poruch