Možná díky cenové politice importéra, možná díky svému designu se Honda Jazz na českém trhu moc neprosadila. Na trhu ojetin je proto nabídka velice omezená a většinou se jedná o vozy z dovozu. Jazz ale vyniká skvělými jízdními vlastnostmi i slušnou spolehlivostí.
Japonská automobilka uvedla model Jazz na trh v roce 2002 a už po dvou letech se na trhu objevilo faceliftované provedení. Malý automobil dostal pouze dvojici menších benzinových motorů, které jsou ale zcela vyhovující. Silnější agregát nebo snad turbodiesel nejsou potřeba. Automobil se však na našem trhu nijak výrazně neprosadil a tak není nabídka ojetin velká. Přesto se vybírat dá. Většina vozidel se totiž těší dobrému zdraví, což je dáno vysokou spolehlivostí Jazzu a nízkými nároky na údržbu. Vůz se vyráběl do roku 2008, kdy byl nahrazen velice podobným automobilem, modelem Jazz druhé generace. Ani ten se ale na našem trhu netěšil zvláštnímu zájmu. Mezi malými vozy je opravdu velká konkurence, cenová válka o zákazníka doslova zuří a japonský výrobce v tomto směru zatím nedokázal pořádně zabodovat. Na trhu ojetin však může být ojetý Jazz docela zajímavou alternativou k fábiím s podobně slabým motorem.
Pohonné jednotky v praxi
Výrobce nabízel vůz pouze s dvojicí zážehových pohonných jednotek. Základ představuje velice kultivovaný čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 57 kW. Jde o poměrně čilý motor s nízkou spotřebou okolo 5,5 litru na 100 kilometrů jízdy. Pokud je dobře zajetý, nedělá ostudu ani na dálnici. Silnější agregát o objemu 1,4 litru a výkonu 61 kW je ještě živější. Dovozce jej ale po čase stáhnul z nabídky. Nakonec o dvanáctistovku byl větší zájem. To vysvětluje převahu menší motorizace na trhu s ojetými automobily. Obě pohonné jednotky ale platí za povedené a velmi spolehlivé.
Na silnici
Zde je na místě zmínit přesné řazení, řízení i skvěle naladěný podvozek. Díky němu se Honda Jazz v zatáčkách neztratí, velkou jistotu předvádí i při vyhýbacím manévru. Dojem z výborné ovladatelnosti trochu kazí jen přeposilované řízení. Pochválit nelze ani standardní žárovky s malou svítivostí, což je problém, který se týká i jiných modelů značky Honda. Pouhá výměna však vše vyřeší. Interiér Jazzu potěší až nečekaným prostorem pro posádku. Nejen vpředu, ale i vzadu je místa dostatek. Ani se zavazadly nenastane problém, Jazz totiž nabídne nákladový prostor o objemu 380 litrů. Zadní sedadlo lze navíc sklopit (opěradlo, sedák současně zajede do podlahy) a tak vytvořit rovnou ložnou plochu. V této konfiguraci poskytne zavazadelník objem 845 litrů.
Časté problémy
Jednou z předností Hondy Jazz je vysoká spolehlivost. V tomto směru patří k nejlepším vozům vůbec. Najít nějaké častěji se opakující závady tak není zrovna snadné. Objevují se především vůle na zavěšení přední nápravy, která na českých rozbitých silnicích více trpí. Mohou vznikat jak v čepech, tak silentblocích. Antikorozní ochrana i lakování karoserie jsou kvalitní. V interiéru si ale nezřídka můžete všimnout odlupování laku z kliček pro stahování oken. Tím ale výčet častých problémů končí. Jistě, mohou se objevit i jiné závady. Jako o nezřídka se opakujících o nich ale hovořit nelze.