Testujeme ojeté SUV Hyundai ix35 2.0 CRDI 4x4 – ceny ojetin rostou

Foto: David Žídek

SUV Hyundai ix35 sice nenadchne kvalitou detailů, ale motory se drží velmi dobře. Tak dobře, že ceny pěkný naftových verzí u některých prodejců mírně rostou. S modelem ix35 chybu neuděláte. Ceny pěkných pětiletých kusů aktuálně začínají na částce minimálně 250 tisíc, ale spíš počítejte s cenou atakující hranici 300 tisíc korun. Že je dobré nakupovat pouze vozy s jasnou servisní historií asi nemusíme připomínat. Stejně to ale uděláme. Občas se totiž někdo snaží prodat nějaký kousek z dovozu, většinou z italské nebo řecké autopůjčovny, kde jsou tahle SUV mezi klienty poměrně oblíbená.


Foto: David ŽídekNošovické SUV Hyundai ix35 je technicky příbuzné s nedávno testovaným SUV Kia Sportage, ale několik rozdílů mezi nimi přeci jen najdete. Předně mají auta naprosto odlišný design, ale jeho hodnocení nechám na každém z vás. Liší se i provedení interiéru a ergonomické detaily a i když se přiznám, že mi více vyhovuje decentní podsvícení v Kie Sportage než křiklavá modrá v Hyundai ix35, je to prostě každého věc a ať si vybere, co mu sedí víc. Hyundai ix35 je na trhu od roku 2010 a v roce 2013 prodělalo toto SUV menší facelift, který se dotkl také nastavení podvozku. Právě po faceliftu se ix35 chová jistěji a lépe se řídí, ale dvouletá auta dnes sotva koupíte za nějakých tři sta tisíc. Ceny se kvůli popularitě SUV drží vysoko, takže za 300 000 korun dnes koupíte vozy z let 2010 až 2011.

Foto: David ŽídekPomalu tak končí výhoda pětileté tovární záruky, zatímco Kia na modely Sportage nabízí záruku dokonce sedmiletou, ale je dobré vědět, že celkově je Hyundai ix35 mechanicky velmi spolehlivé auto. Spíše budete kritizovat drobné nedodělky, laciné materiály v interiéru a nepříliš vysokou kultivovanost než samotnou spolehlivost. Ani kvalita zpracování není tak kolísavá jako u některých francouzských aut a dá se říci, že každý Hyundai ix35 je vyrobený pořádně. Záleží samozřejmě na tom, jak se k němu předchozí majitel choval a jak se o něj staral. Nicméně například v případě oblíbeného dvoulitrového turbodieselu 2.0 CRDI nejsou oddalované výměny oleje ani po 30 000 km u méně jetých aut zas až takový problém. Dvoulitrový diesel má totiž velkou olejou zásobu na osm litrů, která tak rychle nedagraduje.

Ranní přimrznutí dveří i zámků lze vyřešit snadno, a navíc z tepla domova
Jezdit dlouhodobě na rezervu v nádrži může způsobit poruchu za několik desítek tisíc
Vybité baterie v autě se bojí každý řidič, dá se tomu ale snadno vyhnout

Čtěte také: Test ojetého hatchbacku Hyundai i30

Foto: David ŽídekPřesto je výměna oleje po zhruba 15 až 20 000 km, případně po jednom roce, lepší. Turbodiesely 1.7 CRDI a 2.0 CRDI jsou mechanicky odolné, nemají ani takové problémy s filtry pevných částic, vstřikovači či spojkou a zatím v některých autech spolehlivě slouží i po 250 000 km. Choulostivé může být snad jen turbo, které se po zhruba 200 000 km začne ozývat. Spolehlivé jsou převodovky a to jak oblíbené mechanické, tak i stále žádanější automat, i když těch není na trhu ojetin ještě tolik. Čeští zákazníci stále ještě dávají přednost, trochu nepochopitelně, námaze se spojkou. Ta má překvapivě nižší životnost u motoru 1.7 CRDI kvůli jeho horšímu nástupu točivého momentu, kdy řidiči podvědomě více zatěžují spojku hlavně při rozjezdu. Jednasedmička je nicméně solidní, jenom ji seženete výhradně s pohonem předních kol a manuálem.

Foto: David ŽídekPod kapotou SUV Hyundai ix35 můžete mít i benzínový motor. Slabší jednotka 1,6 l nejede špatně, ale na dálnici jí brzy dojde dech a spíše se hodí jen do města a blízkého okolí. Větší dvoulitr zase postrádá točivý moment a to pocítíte hlavně ve spojení s pohonem 4x4. Pokud vezmete benzínový dvoulitr s automatem, smiřte se se spotřebou okolo deseti litrů. Spotřeba dvoulitrového turbodieselu ale také není kdo ví jak zázračná a pohybuje se okolo osmi litrů. Samozřejmě záleží na stylu jízdy, ale verze s automatem jezdí klidně za devět. Nicméně vzhledem k mechanické spolehlivosti a nízkému počtu problémů s ix35 se to dá brát jako akceptovatelná daň. Nejlepší volbou je zřejmě motor 2.0 CRDI 100 kW s pohonem 4x4 a manuálem, což je i verze, kterou jsem si na test půjčil. Kdo má rád dynamické svezení, potěší ho verze o výkonu 135 kW například v kombinaci se spolehlivým automatem, ale těch je na našem trhu docela málo. Slabší turbodiesel koupíte i s pohonem předních kol a pokud nejezdíte do terénu, bude vám to stačit. Trakci v zimě stejně neurčuje ani tak pohon kol jako kvalita pneumatik.

Doporučujeme: Test ojetého SUV Škoda Yeti

Foto: David ŽídekNavíc Hyundai ix35 není žádný offroad a podvozek se mimo asfalt snadno poškodí, takže jinam než na uježděnou polní cestu se nepouštějte. A na tu vám bohatě stačí předokolka na kvalitních pneumatikách. Právě od podvozku se ozývá nejvíce hučení a začnou se v něm vyskytovat vůle. Je dobré všechno řešit včas, protože pak následuje řetězení problémů a můžete mít zaděláno na poměrně drahý servis, který zrovna v případě ix35 není nejlevnější. U předokolek hučí zadní ložiska, u čtyřkolek se mohou ozývat čepy kol. Uložení stabilizátorů začíná poměrně brzy klepat, ale velký pozor si dejte na auta, která mají citelné vůle v řízení, jsou nestabilní a i s volantem rovně táhnou ke straně nebo jedou jako by bokem. S těmi nebude něco v pořádku a může se jednat o auto po velké nehodě. Někdy je to jen vina nevyvážených kol, problémy s podvozkem poznáte hlavně podle nerovnoměrného sjíždění pneumatik. Předokolky mají také slabší brzdy s nižší životností.

Celkové hodnocení

Foto: David ŽídekAčkoli spousta lidí odsuzuje Hyundai ix35 za příliš korejský vzhled a mají k němu kvůli jeho původu averzi (při tom se vyrábí u nás), je to spolu s SUV Kia Sportage velmi dobré a spolehlivé auto. Jistě, není to žádný řidičský zázrak a na trhu najdete SUV, která lépe vypadají, mají prostornější a kvalitnější interiér nebo prostě lépe jezdí po silnici nebo i v terénu. Ale právě spolehlivost a odolnost řadí korejskou dvojici na přední místo seznamu toho zájemce o SUV, který nechává předsudky stranou a zajímá se spíše o to, co auto vydrží a jak funguje. Až po pěti letech skončí modelu ix35 záruka, dá se očekávat větší pokles cen, které se nyní drží docela vysoko. Jenže právě mechanická spolehlivost je jedním z hlavních důvodů, proč se Hyundai ix35 prodává za více peněz než podobná konkurence. Jenže ta se většinou nemůže opřít o neprůstřelnou spolehlivost pohonných jednotek tak jako právě Kia a Hyundai.

Testujeme ojeté SUV Hyundai ix35 2.0 CRDI 4x4 – ceny ojetin rostou

David Žídek

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.