Mazdu 6 dnes koupíte i za méně než 100 000 Kč. Nejčastěji se v této relaci pohybují nepříliš žádané diesely s vyššími nájezdy, které evidentně čeká větší servis. Slušná benzínová Mazda 6 stojí od zhruba 140 000 Kč
Druhá generace Mazdy 6 přišla v ne úplně vhodnou dobu. Začala se prodávat na přelomu let 2007 a 2008, a to akorát na trh dorazila silná hospodářská recese, která zamávala i trhem s auty. Prodeje nešly tak dobře, jak by si výrobce představoval a na nabídce na trhu ojetin je to vidět. Passatů jsou spousty, Mazda 6 zas tak obvyklá bazarovka není.
Naftové motory jsou v případě Mazdy 6 generace GH poměrně velké riziko. Nevidíte do nich a nikdy není úplně jasné, co všechno budou potřebovat
David Žídek; TestyOjetin.cz
Auto je to ale dobré. Díky bytelnému a dobře odladěnému podvozku má velmi dobré jízdní vlastnosti, aniž by utrpěl komfort. Dalo by se říci, že jezdí ještě možná trochu lépe než soudobé Mondeo, se kterým sdílí některé motory. Mazda hodně zapracovala na kvalitě a dodnes se ukazuje, že tohle auto bylo udělané pořádně. Zlepšila se antikorozní ochrana a jestli něco rezne, tak povrchové díly a podvozek. Nosné struktury bývají stále ještě v dobrém stavu, což je pro třináctileté auto rozhodně dobrá vizitka.
Statistiky poruchovosti TÜV Report řadí Mazdu 6 mezi ta spolehlivější auta. Nejstarší deseti až jedenáctileté kusy dostaly v roce 2021 od TÜV dvojku za 23,3% výskyt závad a jsou na 33. místě s průměrným nájezdem 139 000 km. Podobně si Mazda 6 vedla i v roce 2017, kdy sice dostala trojku, ale umístila se kolem průměru.
Mazdu 6 dnes koupíte i za méně než 100 000 Kč, nejčastěji se v této relaci pohybují nepříliš žádané diesely s vyššími nájezdy, které evidentně čeká větší servis. Ale o tom až za chvíli. Slušná benzínová Mazda stojí od zhruba 140 000 Kč, za 200 tisíc Kč pak lze mít slušné a hezky vybavené auto s rozumným nájezdem.
Mezi benzínovými motorizacemi jsou nejrozšířenější verze 1,8 a 2,0 l. Verze 88kW a 108 kW mají ještě nepřímé vstřikování paliva a v zásadě jsou to jednoduché a spolehlivé motory. Oddalovaný servis u nich často znamená vydřené válce a vyšší spotřebu oleje, tak na to pozor. Olej by se měl měnit nejpozději po 15 000 km, při vyšším nájezdu raději po 10 000 km.
Motor 2.0 MZR-DISI je vybavený přímým vstřikováním paliva, které sice moc nezlobí, ale je náročnější na kvalitu benzínu. Při provozu na nekvalitní palivo bez aditiv motor karbonuje a vstřikovače se zalepí. Verze bez přímého vstřiku bude bezpečnější koupě s menšími riziky. Jednotka 2,5 l je sice velmi dynamická a řidičsky příjemná, ale je velice vzácná. V bazarech se skoro nevyskytuje.
Občas se vyskytne i ojetina s automatem, ale ujistěte se, že v něm bývalý majitel měnil olej. Jinak to bude rizikový počin. Navíc dynamicky to není žádná sláva. U dieselů se automat neprodával, to až v nastupující generaci.
Naftové motory jsou v případě Mazdy 6 generace GH poměrně velké riziko. Nevidíte do nich a nikdy není úplně jasné, co všechno budou potřebovat. Těch potenciálních problémů je tu docela dost. Starší diesel o objemu 2,0 l musel mít částicový filtr, se kterým jsou občas problémy. Ale zlobí také vstřikování, zde velmi citlivé na kvalitu nafty.
Nejrozšířenější „evropský“ diesel 2,2 l umí svého majitele také zle potrápit. Navíc není ani moc úsporný, v reálném provozu jezdí klidně za 7 litrů na 100 km. To už není moc daleko od benzínových motorů, které se spokojí s osmilitrovým přídělem paliva.
Diesely mají obecně problémy s regenerací částicového filtru, hlavně když se jezdí často krátké trasy. Motor pak ředí olej benzínem a to tak, že dokonce překročí únosnou maximální hranici. Je pak klidně možné, že musíte olej měnit každých 7000 km, což také provoz prodražuje. Na jiné než pravidelné dlouhé cesty si tenhle diesel nekupujte.
Bohužel mu ale také netěsní vstřikovače, kterými se pak dostává do válců nafta i v momentě, kdy tam být nemá. Motor pak kouří, karbonuje a hůře jede. A na to se nabalují další a další problémy. Přidejte si k tomu drahý částicový filtr jako takový, drahou spojku s dvouhmotou a vyjde vám, že benzínový motor je opravdu lepší řešení, i když má vyšší provozní spotřebu paliva.
Mazda má ale spolehlivou elektroniku, i když občas stávkuje bezklíčový přístup či rádio. Častějším problémem může být závada elektromechanického posilovače, která postihuje auta s vyššími nájezdy. Vyhněte se kusům s viditelně opotřebovaným interiérem a prodřenými sedačkami a snažte se najít takový, který není napadený povrchovou korozí. Někteří pečlivější majitelé si nechali podvozek a dutiny vozu dodatečně ošetřit ochranou proti rzi a takové auto bude vždycky lepší koupě.