Ojeté vozy značky Mercedes nemají o své zákazníky nouzi. Přitahuje je nejen image, kvalita a silné motory, ale také fakt, že pokles ceny v čase není nijak dramatický. Známé jsou ale případy přetočení tachometru i o několik stovek tisíc kilometrů
Po vozech značky Mercedes nezřídka pokukují zájemci, kteří hledají automobil prémiové značky a vyžadují od něj především důraz na cestovní komfort. Mercedesy zkrátka nemají sportovní geny jako je tomu u BMW a proto často přitahují i trochu odlišnou skupinu motoristů. To je také případ třídy C. Cenově dostupné „céčko“ se na trhu ojetin nezájmu obávat nemusí. Popisovaná druhá generace dostala slovo v roce 2000. Sedan o rok později doplnilo kombi a také verze Sportcoupe. Objevil se i sportovněji laděný model AMG. V roce 2004 prošla modelová řada faceliftem a modernizací, nově se začal nabízet pohon všech kol 4Matic. Vůz se vyráběl do roku 2007, kdy jej nahradila třetí generace „céčka“.
Pohonné jednotky v praxi
Pod kapotu automobilu se dostala celá řada pohonných jednotek. Zájemci o zážehový motor by však měli hledat spíše mezi čtyřválci. Přeplňované čtyřválce totiž vykazují příznivější spotřebu než šestiválce a přitom mají dostatek sil. V dnešní době, kdy se ceny pohonných hmot šplhají k padesátikorunové hranici, bude spotřeba pro mnoho zájemců zásadním kritériem. Mezi turbodiesely jsou favority jednotky 2.2 CDI o výkonu 105 a 110 kW. Po výkonové stránce vyhovují a navíc mají nízkou spotřebu. Dobrou volbou je také pětiválec 2.7 CDI/125 kW, který potěší pružností, kulturou běhu i příznivou spotřebou. Při výběru motorizace zohledňujte svůj jízdní styl. Kdo jezdí svižně, pořízením agregátu o nižším objemu neušetří, protože bude muset více šlapat na plyn. Naopak pro klidnější řidiče nemusí být menší pohonná jednotka vůbec špatnou volbou. Toto pravidlo samozřejmě platí jak pro zážehové, tak vznětové motory.
Na silnici
Zpracování interiéru nemusí každému vyhovovat. Narážíme tím na kvalitu a povrchovou úpravu plastů ve vozech nižších výbav. Nenajdete zde ani příliš místa pro posádku, což může být pro zájemce opravdu zklamáním. Masivní středový tunel omezuje prostor pro cestující vpředu, vzadu najdete zase méně místa v oblasti kolen. Zavazadelník sedanu nabízí objem 455 litrů, kombi převeze náklad o objemu 470 litrů a Sportkupé si poradí se zavazadly o objemu 310 litrů. Měkčí naladění podvozku stojí za zdárným překonáváním nerovností a komfortní jízdou. Pochvalu si zaslouží i chování automobilu v zatáčkách, kde auto působí jistě a chová se naprosto předvídatelně. Zkrátka jízdní vlastnosti se vydařily. Kladně můžeme hodnotit i převodovky. Manuální jsou přesné, automatická 7G-TRONIC pracuje precizně a snižuje spotřebu při rychlejší jízdě po dálnici. Také pětistupňový automat pracuje dobře.
Časté problémy
Objevují se potíže se spínací skříňkou, vůle na choulostivější přední nápravě, nezřídka se lze setkat i s nepřesným palivoměrem. U turbodieselů si dejte pozor na únik nafty ze vstřikovacího čerpadla. Pětistupňové samočinné převodovky zase někdy trápí únik převodového oleje. Pozor na manuální převodovky, někdy se totiž potýkají s vypadáváním rychlostních stupňů. U vozidel z počátku výroby se občas objeví problémy s elektronikou. To může vést třeba ke spuštění varovného signálu aktivované parkovací brzdy, která je ve skutečnosti odjištěna. Objevit se mohou i další potíže, jejichž příčina tkví právě v elektronice. Na trhu je velké množství vozidel s upraveným stavem počítadla ujeté vzdálenosti, pozor si dejte také na opravené bouračky. Ceny dílů nejsou vždy nízké, původ a jasná historie vozidla by měla být naprostou prioritou.
LÍBILO:
- dobré jízdní vlastnosti
- komfort odpružení
- image značky
- povedené diesely
- vysoká bezpečnost
NELÍBILO:
- zájem zlodějů
- vyšší ceny ojetin
- omezený prostor pro posádku
- vyšší ceny servisu