Seat nebyl v Česku nikdy prodejním šlágrem. Až na dva modely. Porevoluční Toledo bylo hitem českých podnikatelů i taxikářů, malá Ibiza pak zase láskou jejich manželek a přítelkyň
Seat Ibiza se dá ve svých nejstarších exemplářích sehnat v českých autobazarech již za nějakých 25 tisíc korun. Takové kusy ale nelze většinou k nákupu vůbec doporučit. K doporučení jsou aktuálně kusy tak od roku 2008, kdy byla na trh uvedena nová generace. Za nás je ideální motorizací šestnáctiventilová „jednačtyřka“, která v roce 2008 vyjela z továrny na zcela nové koncernové platformě.
Generace Seatu Ibiza z roku 2008 vyjela k zákazníkům s velice atraktivním vzhledem s ostrými lomy a hranami, kvalitnějšími materiály v interiéru a lepším dílenským zpracováním. V interiéru zaujmou kvalitní plasty a přesné slícování jednotlivých dílů. Sedadla jsou pohodlná a neunaví ani při delší cestě. Potěšila bederní opěrka nastavitelná v širokém rozsahu. Volant je seřiditelný jak výškově tak podélně, takže řidič nalezne ideální polohu během okamžiku. Přístrojová deska obsahuje dva kruhové přístroje, lehce utopené v tubusech s plastovou imitací hliníku. Kůží obšitý volant měl příjemný průměr a anatomické tvarování pro držení „za deset dvě“.
Hodně rozpačití jsme ale byli z ovládání vestavěného autorádia. Přepínání stanic je opravdu hodně nezvyklé a neosvojili jsme si ho ani po týdenním seznamování. Chod řadicí páky byl relativně přesný, jak je ostatně u koncernu VW zvykem. Mnohem méně radosti nám však udělal vzhledově efektní prolis na zadní straně řadicí páky, který při řazení ze čtvrtého na třetí převodový stupeň dosti nepříjemně tlačil do dlaně. Je pravdou, že se tento efekt projevil pouze při úchopu řadicí páky podhmatem, ze čtyřky na trojku tak ale řadí mnoho řidičů. Trochu nás také překvapila malá vzdálenost pedálu brzdy od pedálu spojkového.
Ačkoliv je auto pětimístné, na delší cestování v pěti dospělých osobách raději zapomeňte. Nicméně i tak se dozadu vejdou cestující s výškou 180 cm bez větších problémů. Zavazadlový prostor narostl oproti původnímu modelu o plných 25 litrů na celkových 292 litrů. Využitelnost zavazadlového prostoru je ještě zvýšena háčky a gumovými držáky na uchycení drobných tašek a předmětů. Zadní sedadla lze samozřejmě sklopit, a docílit tak ještě většího přepravního prostoru.
Pod kapotou jsme měli motor 1,4, který sice nepatří k nejsilnějším agregátům, nicméně subjektivní dojem byl veskrze pozitivní. Auto docela pružně reagovalo na přidání plynu a na dálnici se bez problému drželo rychlostního limitu. Pro svižnější jízdu však bylo nutno motor více vytáčet, což se pochopitelně projeví na spotřebě a také na akustickém projevu. S autem jsme najeli během týdenního testu téměř 500 km s průměrnou spotřebou 7,9 litrů na 100km. Spotřeba nijak závratně nízká, je ale pravda, že jsme v průběhu testu využívali veškerou dynamiku, kterou daný motor nabízí.
Seat Ibiza je zajímavou alternativou ke Škodě Fabia.Dle našeho názoru nabídne zajímavější design a také cena bude v mnoha případech nižší. Problémem bude ale vůbec takové auto sehnat. Aktuálně není na českém internetu ani dvacet kusů modelů Ibiza z roku 2008. ceny se pohybují od cca 45 tisíc korun za verze s motorem 1,2 HTP až po 129 tisíc za motorizaci 1,4 16V.