Volvo S80 a příbuzné kombi V70 nebo poloterénní oplastovaná verze XC70 jsou už takovým bazarovým veteránem. Vyrábělo se dlouhých deset let mezi roky 2006 a 2016 přes tři různé emisní normy Euro, takže nabídka motorizací je velice pestrá
Nejčastěji se kupci v bazarech ptají po naftových pětiválcích a vyloženě rozmlouvat je nikomu nebudeme. V době, kdy už tato Volva najíždějí spíše třetí stovku tisíc kilometrů, nebude rozhodující celkový nájezd, ale hlavně technický stav, servisní historie a co řekne nezávislý specialista, který by takové auto měl před koupí vždy prověřit.
Pozor na stočené kilometry
Nedejte na řeči, že Volvo není stejným cílem podvodníků jako koncernová auta a premiová konkurence. Podle statistik německého TÜV jsou právě Volva V70, S80 a XC70 mezi vozy s největším ročním nájezdem a po šesti letech mají průměrné evidované nájezdy přes 150 000 km. Stáčení tachometrů je bohužel i u nich na denním pořádku, takže opatrně a prověřujte.
Opravy automatické převodovky nejsou levné
Velikou devizou Volvo S80 je pohodlný a hlavně trvanlivý podvozek, který si poradí s nástrahami průměrných českých silnic, pokud tedy někdo nezvolí zcela nesmyslný R-Line paket na sníženém podvozku a nízkoprofilových kolech. Sportovní Volvo nikdy nebude a soudný člověk by to od něj ani nečekal. K charakteru tohoto auta se nesmírně hodí automat, a to i z toho důvodu, že manuální převodovky časem vykazují v řazení vůle, spojka moc nevydrží a dvouhmotnostní setrvačník není nic levného. Kdo však v trochu líném a rozvážném automatu od Aisinu mění pravidelně olej (ideálně po 60.000 km nebo čtyřech letech), tomu vydrží věčně. Repase unaveného automatu se dá u specialisty zvládnout za pár desítek tisíc, ale to se bavíme o autech s nájezdem přes 250.000 km.
Diesel jedině pětiválec
Z dieselů můžeme jako jistotu doporučit jen pětiválce. U těch maximálně zazlobí vířivé klapky v sání (záležitost maximálně za pár tisíc). Rizikový je řemen pomocných agregátů, který může spadnout a vzít s sebou i hlavní rozvody, což je pro motor smrt a oprava už bývá nerentabilní. Doporučujeme včasnou výměnu a kontrolu včetně napínacích kladek. U naftových čtyřválců zlobí EGR okruh a kupodivu také regenerace DPF.
Raritní osmiválec od Yamahy
Z benzinových motorů bude hodně záležet na preferencích, ale vyloženě špatný není řadový šestiválec 3,0 l s přeplňováním a 3,2 l v atmosférické verzi. Servisně je poměrně náročný, ale je spolehlivý. Osmiválec od Yamahy je rarita, kterou ocení spíše fanoušek. Bohužel jen málo jich je dnes v naprosto bezvadném stavu. Často berou olej a převodovka u nich bývá na konci životnosti. Pětiválci 2.5 Turbo bychom se raději vyhnuli.
Pozor na pohon 4x4
Slabým místem může být u více jetých aut zadní náprava a rozvodovka systému AWD včetně mezinápravové spojky. Vše se dá samozřejmě řešit, ale před koupí vůz vyzkoušejte, ať si náhodou nekoupíte čtyřkolku, které se zadek vůbec nepřipojuje.
Luxusní interiér
Pokud jde ale o celkovou kvalitu, je na tom Volvo S80, V70 a XC70 velice dobře, interiér je prostorný a elektronika zpravidla spolehlivá. Potěší dostatek odkládacích míst a u většiny aut s výkonnějšími motory vskutku marnivá luxusní výbava běžně obsahující elektrická kožená sedadla (v extrémním počasí ale ne vždy zcela ideální). Z dnešního pohledu je pak vestavěná navigace a palubní infotainment spíše takový komický detail, takže lépe uděláte, když budete používat moderní mobil například s aplikacemi Waze nebo Google Maps.
Dálniční koráb
Volvo S80 není sportovní auto, ale především velice pohodlný a uklidňující dálniční koráb s praktickým a prostorným interiérem. U kombi V70 a XC70 je pak obří a velice dobře přístupný kufr příjemným bonusem. S nákupem ale není radno otálet. Nabídka hezkých aut se tenčí a o povedené motorizace je veliký zájem, protože v těch moderních downsizovaných už zájemci o ojetinu nevidí tak bezproblémového pracanta jako v těch léty vyzkoušených.