DSG v ojeté škodovce může dobře sloužit, ale také vás stát balík peněz

Foto: Jan Smékal

Automatické převodovky jsou čím dál tím častější a také oblíbenější. Nejen v nových autech, ale také v těch ojetých. Je nákup ojetého auto s automatem rizikem? V principu není, ale nesmíte nakupovat bez rozmyslu.


Starší řidiči nedají mnohdy na manuální převodovku dopustit. Dá se to pochopit. Před nějakými třiceti lety nebyly automatické převodovky u aut, která se v té době proháněla po českých silnicích, příliš obvyklé. Navíc z individuálních dovozů ojetin v devadesátých letech se do Česka dostávaly vozy se starými a nemoderními typy automatů. „Pamatuji si na Renault 5, který jsem koupil manželce. Strašně toužila po automatu. Byla to třístupňová převodovka, kterou by ale dnes v autě nechtěl vůbec nikdo,“ říká Martin D., který si někdy v roce 1995 koupil ojetého Renaulta na parkovišti před německým supermarketem.

DSG vyžaduje péči 

Dnes je ale situace úplně jiná a i v desetiletých ojetých vozech jsou už moderní automatické převodovky. S ohledem na složení českého vozového parku se čeští zájemci o ojetinu s automatem asi nejčastěji setkají s ústrojím DSG, které najdeme jak ve Škodovkách, tak i Volkswagenech. Je potřeba se takového ústrojí bát? Hospodské debaty jsou plné „zaručených“ informací o tom, že jsou s DSG problémy, ale realita může být diametrálně odlišná. Do hry totiž vstupuje několik faktorů.

Základem je servisní historie 

Základem je jasně doložitelná servisní historie ojetého auta. Převodovky DSG jsou dobré, ale vyžadují určitou péči. Měli byste proto chtít od předchozího majitel, resp. prodejce, doložit výměny oleje. Mezi motoristickou veřejností totiž traduje domněnka, že olejová náplň je v DSG „doživotní“. Není. U tzv. mokré spojky by se měl olej měnit po ujetých 60.000 km, a u tzv. suché po maximálně 120 000 km.

Pozor na způsob jízdy 

Důležitý je také styl jízdy. To už ale z historie vozu těžko zjistíte. Tak snad jen rada nebrat auta z půjčoven a auta, která jezdila jako taxi. Několikaleté popojíždění v kolonách s nohou na brzdě převodovce příliš nesvědčí. Převodovce neprospívá ani vyřazování na neutrál, stejně tak jako snaha o častou sportovní jízdu u auta, které na to není stavěné. A to i přes skutečnost, že lze u takové převodovky navolit jízdní režim „Sport“. Samostatnou kapitolou jsou pak ranní studené rozjezdy na plný plyn v mrazivém počasí. Bohužel, u firemních aut často nic neobvyklého.

Oprava nebývá levná 

Platí to ve všech případech, ale u ojetého auta s automatem obzvláště. Vůz vybírejte tam, kde k němu doloží kompletní servisní historii a k vozu poskytnou také garance a záruky. Někdy je lepší koupit například ojetý Superb s nájezdem 200 tisíc kilometrů, ale doložitelnou servisní historií, než v podstatě stejné auto s polovičním nájezdem, kde však o servisních úkonech nebudete vědět vůbec nic. Oprava automatu totiž není vůbec nic levného.

 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.