Kosmetické vady aneb nenápadná drobnost, která může při nákupu ojetiny přerůst ve velký problém

Foto: David Žídek

Ačkoli se kosmetika nepovažuje za mechanické poškození a nemá většinou vliv na funkčnost vozidla, je důležité každou z kosmetických vad ihned profesionálně opravit. V opačném případě hrozí nemalé problémy.


Není oděrka jako oděrka

Vizuální vady se mohou značně lišit co do závažnosti a zahrnují například škrábance, praskliny a jiné známky opotřebení. Běžným typem poškození exteriéru je například poškození laku, které je jednou z prvních věcí, kterých si na vozidle všimnete. Může se zdát, že se jedná o zanedbatelný problém, ale ve skutečnosti byste poškození laku neměli ignorovat hned z několika důvodů:

  • Poškozený lak může významně ovlivnit estetický vzhled a snížit hodnotu vozu při dalším prodeji.
  • Protože lak slouží jako ochranná vrstva proti vlivům prostředí, může poškození laku vést ke vzniku rzi a koroze, což může způsobit poškození konstrukce a ovlivnit životnost vozu.
  • Dokonce i drobná poškození laku se mohou rozrůst, pokud se jim nevěnuje dostatečná pozornost, například v důsledku vlhkosti, teplotních změn a dalších faktorů.

Pozor na poškození interiéru

Další estetickou záležitostí je opotřebení interiéru, což však může pomoci odhalit některé odlišnosti vozu. Pokud například volant, sedadlo řidiče, pedály a převodovka vypadají opotřebovaně, ale stav kilometrů auta je poměrně nízký, měli byste prozkoumat, zda nedošlo k nezákonné manipulaci s tachometrem.

Zkontrolujte osvětlení

Potíže se světly a blinkry je někdy těžké odhalit, pokud se nezačnou mlžit nebo se v nich nehromadí voda. Pokud světla vašeho vozu vypadají jako nová, ale všimnete si některého z uvedených problémů, může to znamenat, že byla v minulosti měněna nebo špatně opravena. Je-li vozidlo po havárii, měli byste vždy vyžadovat originál fakturu ze značkového servisu. Jedině tak budete mít jistotu, že auto bylo opraveno v souladu se standardy dané automobilky.

Vyžádejte si faktury

Velký pozor je také potřeba si dát na amatérsky provedené opravy po havárii. Na první pohled nemusí být nic poznat, ale stačí si vzít zařízení na měření tloušťky laku a hned zjistíte, jestli je pod zářivou metalízou skutečně plech, nebo jenom vrstva tmelu. Stejně tak zkontrolujte, zda jsou například v motorovém prostoru všechny sváry a spoje řádně ošetřeny proti korozi. Tedy především to, zda jsou taková místa pod vrstvou laku. I malá rez pod nějakým šroubem totiž může do budoucna znamenat velké problémy.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.