Leštění zažloutlých světel zubní pastou je nesmysl. Šmirgl ale funguje skvěle

Foto: David Žídek

Triků se zubní pastou je plný internet. Moc to ale nefunguje, a když už, tak jen na krátkou chvilku. Mnohem lepší je smirkový papír. Musí se ale velmi opatrně.


Určitě jste na internetu našli spoustu návodů, jak vyčistit zažloutlá a matná světla. Často je zmiňovaná zubní pasta, která by měla zašlý plat oživit, ale většinou to nefunguje. Kolegové v irské redakci zkusili použít smirkový papír. Na první pohled by se mohlo zdát, že smirkem se plarové kryty poškodí, když se ale postupuje správně, výsledek je překvapivě dobrý. Jak tedy postupovat, aby světla byla jako nová a nepoškrábala se?

Základem je smirkový papír vysoké jemnosti. Kolegové doporučují jemnost P4000 my bychom doporučili ještě jemnější, tedy P5000 a navíc voděodolný. Kryt skla je totiž nutné leštit pod vodou a voděodolný profesionální smirkový papír práci výrazně usnadní. Většinou bude velice obtížné odmontovat kryt světla, brousit lze ale i na voze. Aby se předešlo poškození karosérie, doporučujeme oblepení okolí světla textilní lepící páskou. Bude-li karoserie takto chráněna, bude se i lépe a rychleji postupovat se samotným leštěním.

Odstranění námrazy z čelního skla zvládnete i bez škrabky za pouhých 30 sekund
Nepříjemné zamlžování skel u auta trvale odstraní rada za pár korun
Škoda Scala se už začíná objevovat v autobazarech – levná ale rozhodně není
Velký test ojeté Škody Octavia II 1.8 TSI - I. Díl

Protože kryt světla musí být při leštění neustále mokrý, je dobré připevnit ke kapotě vozu hadici, kterou bude na kryt neustále stékat malý proud vody. Není-li to možné, je dobré pracovat ve dvou a požádat druhého kolegu aby kryt neustále skrápěl, zatímco vy budete krouživými pohyby světlo leštit. Na papír nesmíte tlačit a kryt musí být neustále skrápěn vodou, aby uvolněné částečky zoxidovaného plastu mohly stékat dolů. Jakmile bude světlo vyleštěno, přichází ke slovu další papír, tentokrát o ještě vyšší jemnosti, tedy P6000. Tímto smirkem, stále ale v mokrém prostředí, doleštěte kryt horizontálními pohyby. Tím by se měly tzv. zatáhnout mikroskopické vrásky, které na krytu jsou a jestliže jste postupovali pečlivě a trpělivě, výsledek by měl být poznat na první pohled.

Následně sundejte lepící pásku z karosérie a celé auto spláchněte měkkou vodou. Jakmile auto uschne, světla navoskujte tvrdým voskem a hadříkem z mikrovlákna. Tím zamezíte působení UV záření na kryt světla a jeho dalšímu možnému zažloutnutí.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.