Pískání brzd lze snadno a levně odstranit, někdy ale může jít i o náročnější opravu

Foto: Jan Smékal

Při brždění se ozývá od kol nepříjemný pískavý zvuk. Stává se to i u novějších aut a nutně nemusí jít o opotřebované brzdové destičky. Oprava bývá velmi snadná.


První, co asi každého řidiče napadne, je to, že budou opotřebované brzdové destičky. Ano, bývá to jeden z důvodů. Modernější vozy totiž mají v třecích plochách brzdových destiček zatavené jakési „plíšky“, které se při opotřebování téměř veškerého materiály začnou třít o brzdový kotouč a vydávají nepříjemný pískavý zvuk. Cílem je upozornit řidiče, že je potřeba brzdové destičky vyměnit a přitom nepoškodit samotný kotouč. Ten se naopak poškodí u starších vozů, kde podobné plíšky nejsou. Jakmile se třecí plocha destičky zcela spotřebuje, začne se o kotouč třít samotná základna destičky, která je ze železa nebo oceli a poškození brzdového kotouče je tak nasnadě.

Odstranění námrazy z čelního skla zvládnete i bez škrabky za pouhých 30 sekund
Nepříjemné zamlžování skel u auta trvale odstraní rada za pár korun
Vrzající stěrače může spravit jednoduchá rada za pár korun
Celoroční gumy se vyplatí, ale mohou se také pěkně prodražit

Častějším důvodem pískavého zvuku od brzd ale bývá zanesení třecích ploch nečistotami. Mezi třecí plochy, tedy kotouč a brzdovou destičku, se může dostat prach, kamínek nebo třeba i větší prachová částečka, která vzniká právě třením brzdové destičky o kotouč. Takové nečistoty potom mohou ulpět v měkčím materiálu brzdové destičky a třením o kotouč vydávat pískavé zvuky. K nápravě většinou stačí profouknout kompresorem u pumpy dostupné prostory brzdy na všech kolech. Prach by se měl tímto způsobem uvolnit. Je-li ovšem kamínek tzv. „zapečen“ do materiálu brzdové destičky, nezbyde nic jiného než ji vyměnit, mohl by se totiž poškodit brzdový kotouč, což je rozhodně dražší položka než samotná destička.

Dalším důvodem, proč mohou brzdy pískat, je nestejnoměrně opotřebovaná brzdová destička, kotouč nebo dokonce oboje. Především u nově zakoupených ojetých aut, kde nový majitel nezná servisní historii vozu a tedy ani to, kdy a zda vůbec byly brzdové destičky nebo kotouče měněny, se může stát, že brzdy budou značně opotřebené. Mohlo se stát, že původní majitel dal vůz do prodeje až ve chvíli, kdy brzdy byly na hranici životnosti, kdy destičky jsou už prakticky nepoužitelné a brzdové kotouče třeba křivé. Jestliže se pískání brzd, případně jejich nestejnoměrný účinek, objevuje hned po vyjetí z autobazaru je dobré s prodejce tuto věc řešit a nechat brzdy pečlivě prohlédnout. Nové destičky nejsou finančně nijak zvlášť náročné, brzdové kotouče už ale nějakou tu korunu navíc z peněženky vytáhnout.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.