Vrzající stěrače může spravit jednoduchá rada za pár korun

Foto: Jiří Soukup

Většinou se to stane v zimě. Stěrače vržou a navíc nestírají celou plochu skla, ačkoliv jsou gumičky téměř nové. Občas ale postačí jednoduchá rada a vše bude zase v pořádku


Proč stěrače vržou? Velmi často, především v zimním období, to je proto, že stírací guma obsahuje málo grafitové příměsi a vlivem mrazu ztvrdne natolik, že při stírání nejen vrže, ale také nesetře dokonale celou stíranou plochu. Dalším důvodem může být časté zimní přimrznutí gumiček k čelnímu sklu a následné stírání přes zbytky ledu. Na stírací hraně mohou vzniknout drobné trhlinky a poškození, která následně způsobí nedokonalé stírání skla. Příčinou vrzání a ne zrovna stoprocentní práce stěračů pak může být také jejich malý přítlak, resp. vychýlené stírací raménko. Někdy stačí promazat kloub, ve kterém se stěrače přiklápějí k oknu a narovnání raménka stěrače.


Celoroční gumy se vyplatí, ale mohou se také pěkně prodražit
Většina zákazníků udělá v autobazaru chybu, která je pak stojí desítky tisíc
S jakým autem začít hned po autoškole –na vytuněné BMW raději zapomeňte


No a jaká je ta rada za pár korun, která vám může ušetřit i několik stovek za zbytečně koupené nové stěrače? Zkuste dvě věci. Do ostřikovací směsi přidejte několik kapek obyčejného jaru. Změkčí vodu a zlepší skluz stírátek po skle. Tou druhou radou je ošetření čelního skla prostředkem, kterému se laicky říká „tekuté stěrače.“ Jde o tekutý prostředek, který Vytvoří na povrchu skla tenkou a vysoce hydrofobní neviditelnou vrstvu bez lomu světla a mastného filmu. Voda tak při vyšší rychlosti, cca nad 50km/h, zabalí do jakýchsi kuliček, nabaluje na sebe další špínu a odtéká ze skla. Stěrače pak mají mnohem jednodušší práci a vrzání by mělo zmizet.

Jednu zajímavou radu přidává i náš čtenář Jiří Vlach:

"Vrzání způsobuje nesprávný sklon profilu pryžové lišty vůči sklu. Může se to objevit i po výměně stírací lišty jako celku, (nejen gumičky). Řešení je rychlé, pokud si vyrobíme jednoduché nářadíčko - dva dvaceticentimetrové plocháče s bočními zářezy - vypadá to jako klíče, zářezy jsou podle rozměrů profilu raménka, nasadí se na raménko oba plocháče zářezem kousek od sebe a upraví se sklon profilu vrzající gumičky mírným nakroucením  raménka (jen zlomky mm). Směr zkrutu se volí podle směru zdvihu při kterém vrže guma  - buď ve směru tam, nebo zpět, tak, aby nedocházelo k vibraci při tření. Připojuji zkušenost - výrobci uměle naschvál zvyšují spotřebu lišt - vyrábějí nyní lišty s velmi ztenčeným krčkem profilu, takže se tu záhy projeví roztrhnutí, dříve lišty vydržely dlouho, neměly zeslabený profil  a stíraly dobře."

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.