Agresivita řidičů na českých dálnicích narůstá. Stačí najet v ranní špičce na dálnici, například mezi Mladou Boleslaví a Prahou, a budete si připadat jako v akční hře, kde zvítězí ten, kdo dojede bez nehody až do Prahy.
Ranní cestování autem do práce se pro mnohé řidiče na českých dálnicích stává tzv. „noční můrou“. Důvodem je chování čím dál tím větší množiny řidičů, kteří nerespektují ani elementární pravidla silničního provozu a na dálnici se chovají jako na závodním okruhu nebo na silnicích nějaké „banánové“ republiky.
Není proto bohužel výjimkou například situace, kdy řidič předjíždějící pomalejší vozy v levém dálničním pruhu nevidí ve zpětném zrcátku ani přední světla auta jedoucího za ním. Necelý dvoumetrový odstup ale může být v rychlostech, které atakují maximální povolenou rychlost na českých dálnicích, v krizové situaci doslova fatální. Při průměrné reakční době jedné sekundy ujede totiž vozidlo při stokilometrové rychlosti plných 28 metrů než vůbec začne brzdit.
Dalším velmi nebezpečným jevem, který se na dálnicích objevuje čím dál tím častěji, je podjíždění. Nedávno například skončil řidič Octavie na mladoboleslavské dálnici v hodinách poté, co ho vytlačil do svodidel řidič podjíždějícího vozidla, který už nestačil zpomalit před kamionem najíždějícím v přípojném pruhu od benzínové pumpy. Jenom zázrakem řidič Octavie dvojité hodiny ustál bez zranění a poškození vozidla. Podjíždějící řidič samozřejmě ujel.
Frustrace řidičů se projevuje i v tzv. „vychovávání“ ostatních řidičů. Nejčastější prostředek k takové výuce bývá na dálnicích vybržďování. To ovšem může skončit tragickou nehodou, které již české dálnice bohužel také zaznamenaly.
Doporučení tedy zní – raději vyjet o deset minut dříve, než se snažit riskantní a bezohlednou jízdou získat nějakou tu minutu navíc. Mnohdy je totiž taková ušetřená minuta vykoupena cenou, kterou není ochoten nikdo zaplatit. Lidským životem.