Renault Safrane byl první Renault, který měl airbagy

Renault Safrane
Foto: FavCars; Renault

Renault chtěl modelem Safrane konkurovat prémiovým značkám, jako například BMW, Mercedes nebo Audi. Safrane s třílitrovým motorem biturbo mohl těmto značkám po technické stránce konkurovat, byl ale příliš drahý.


Renault Safrane je model, který se ve své době pyšnil jako nejluxusnější a nejdražší vůz v nabídce automobilky Renault. Tento automobil, vyráběný mezi lety 1992 a 2000, byl určen pro náročné zákazníky, kteří hledali pohodlí a prestiž v kombinaci s praktickými vlastnostmi hatchbacku.

Design a komfort

Safrane zaujal svým konzervativním, avšak aerodynamickým designem, typickým pro 90. léta. Všechna provedení byla pětidveřová, tedy hatchbacky, což byla v té době, alespoň v segmentu luxusních vozů, dost neobvyklá volba. Hlavním cílem Renaultu bylo nabídnout větší praktičnost oproti konkurentům jako Mercedes-Benz, BMW a Audi, kteří preferovali sedanovou karoserii.

Interiér Safrane byl oceňován pro svou prostornost a komfort. Vynikající odhlučnění a pohodlné sedačky z něj dělaly ideální vůz pro dlouhé cesty. Kvalitní materiály a pečlivé zpracování přidávaly na luxusním dojmu, což bylo v souladu s cílovou skupinou tohoto modelu.Nechybělo dřevo ani kůže. Zajímavoti byl i mluvící počítač, který upozornil například na závadu

Motor a výkon

Renault Safrane byl dostupný s širokou škálou motorů. Z benzinových to byly jednotky o objemu od 2,0 do 3,0 litru, zatímco dieselové motory měly objem od 2,1 do 2,5 litru. Nejvýkonnější verzí pak byla varianta Safrane Biturbo, vybavená 3,0litrovým V6 motorem s dvojitým přeplňováním, který poskytoval výkon 262 koní. Tato verze vznikla ve spolupráci s německými firmami Hartge a Irmscher a bylo vyrobeno pouze 806 kusů tohoto unikátního modelu.

Bezpečnost a inovace

Safrane byl také průkopníkem v oblasti bezpečnosti, když se stal prvním modelem značky Renault vybaveným airbagy. Kromě toho nabízel řadu dalších bezpečnostních prvků, které byly v té době považovány za nadstandardní.

Prodejní "úspěchy" a kritika

I přes své kvality a inovace se Safrane nedokázal výrazněji prosadit na mezinárodních trzích. Jeho prodeje mimo Francii byly slabší, zejména kvůli konkurenci ze strany německých prémiových značek. Kritici často zmiňovali nedostatky v oblasti mechanické spolehlivosti, spotřeby paliva a nedostatku výkonu u některých verzí.

Závěr

Renault Safrane byl ambiciózním pokusem automobilky Renault o vstup do segmentu luxusních vozů. Ačkoliv se mu nepodařilo dosáhnout významného komerčního úspěchu mimo domácí trh, zanechal svou stopu jako pohodlný a inovativní automobil s několika jedinečnými verzemi, které dodnes vzbuzují zájem automobilových nadšenců.

Pamatujete Renault Safrane? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.