Renault chtěl modelem Safrane konkurovat prémiovým značkám, jako například BMW, Mercedes nebo Audi. Safrane s třílitrovým motorem biturbo mohl těmto značkám po technické stránce konkurovat, byl ale příliš drahý.
Renault Safrane je model, který se ve své době pyšnil jako nejluxusnější a nejdražší vůz v nabídce automobilky Renault. Tento automobil, vyráběný mezi lety 1992 a 2000, byl určen pro náročné zákazníky, kteří hledali pohodlí a prestiž v kombinaci s praktickými vlastnostmi hatchbacku.
Design a komfort
Safrane zaujal svým konzervativním, avšak aerodynamickým designem, typickým pro 90. léta. Všechna provedení byla pětidveřová, tedy hatchbacky, což byla v té době, alespoň v segmentu luxusních vozů, dost neobvyklá volba. Hlavním cílem Renaultu bylo nabídnout větší praktičnost oproti konkurentům jako Mercedes-Benz, BMW a Audi, kteří preferovali sedanovou karoserii.
Interiér Safrane byl oceňován pro svou prostornost a komfort. Vynikající odhlučnění a pohodlné sedačky z něj dělaly ideální vůz pro dlouhé cesty. Kvalitní materiály a pečlivé zpracování přidávaly na luxusním dojmu, což bylo v souladu s cílovou skupinou tohoto modelu.Nechybělo dřevo ani kůže. Zajímavoti byl i mluvící počítač, který upozornil například na závadu
Motor a výkon
Renault Safrane byl dostupný s širokou škálou motorů. Z benzinových to byly jednotky o objemu od 2,0 do 3,0 litru, zatímco dieselové motory měly objem od 2,1 do 2,5 litru. Nejvýkonnější verzí pak byla varianta Safrane Biturbo, vybavená 3,0litrovým V6 motorem s dvojitým přeplňováním, který poskytoval výkon 262 koní. Tato verze vznikla ve spolupráci s německými firmami Hartge a Irmscher a bylo vyrobeno pouze 806 kusů tohoto unikátního modelu.
Bezpečnost a inovace
Safrane byl také průkopníkem v oblasti bezpečnosti, když se stal prvním modelem značky Renault vybaveným airbagy. Kromě toho nabízel řadu dalších bezpečnostních prvků, které byly v té době považovány za nadstandardní.
Prodejní "úspěchy" a kritika
I přes své kvality a inovace se Safrane nedokázal výrazněji prosadit na mezinárodních trzích. Jeho prodeje mimo Francii byly slabší, zejména kvůli konkurenci ze strany německých prémiových značek. Kritici často zmiňovali nedostatky v oblasti mechanické spolehlivosti, spotřeby paliva a nedostatku výkonu u některých verzí.
Závěr
Renault Safrane byl ambiciózním pokusem automobilky Renault o vstup do segmentu luxusních vozů. Ačkoliv se mu nepodařilo dosáhnout významného komerčního úspěchu mimo domácí trh, zanechal svou stopu jako pohodlný a inovativní automobil s několika jedinečnými verzemi, které dodnes vzbuzují zájem automobilových nadšenců.
Pamatujete Renault Safrane? Napište nám do diskuze.