Tatra 613 Coupé byla v roce 1969 srovnatelná s tou nejlepší západní konkurencí. Do výroby se však nedostala

Tatra 613 Coupé
Foto: FavCars

V roce 1969 připravila italská karosárna Vignale prototyp dvoudvéřového kupé Tatra 613. Auto se však do výroby nedostalo a prototyp skončil po havárii v roce 1970 pod plachtou ve vývojové dílně.


Automobilka Tatra patřila před válkou k významným evropským výrobcům automobilů s poměrně širokým modelovým portfoliem. Po válce však nastaly krušnější časy a teprve v říjnu 1947 měl premiéru, dnes již ikonický, model Tatraplan s kapkovitým tvarem karoserie. Ten se dokonce pár měsíců vyráběl i v mladoboleslavské automobilce, nicméně kvalita vozů, vyráběných škodováky, šla rapidně dolů.

Foto: FavCars

Mizerná kvalita zastavila export

Do té doby exportně poměrně úspěšný Tatraplan se kvůli tomu stal v zahraničí v podstatě neprodejný a výroba se tak opět vrátila do Kopřivnice. Zajímavostí možná je, že nejúspěšnějším exportním trhem pro Tatraplan tehdy bylo Rakousko, Německo a Švédsko. Tatraplan byl následně v roce 1955 nahrazen modelem Tatra 603 s osmiválcovým, vzduchem chlazeným, motorem.

Karosérie ze studia Vignale

Po „šestsettrojce“ přišla Tatra 613. Tento, na tehdejší československé poměry, luxusní automobil byl vyráběn v letech 1974 až 1996. Tatra 613 představovala vůbec poslední sériově vyráběný osobní automobil této legendární automobilky. Historie modelu Tatra 613 sahá až do 60. let 20. století, kdy se začaly rodit první myšlenky na jeho vývoj. Samotná výroba se však zpozdila kvůli několika faktorům, včetně ekonomických a politických změn v tehdejším Československu. Nakonec byl v roce 1974 automobil představen veřejnosti, přičemž byl designově a technicky velmi pokročilý. Technicky šlo o vůz s československými kořeny, karosérii však tvořili designéři z italského studia Vignale.

Foto: FavCars

Unikátní kupé

Jedním z unikátních modelů Tatra 613 byl i prototyp Tatra 613 Coupé. Tento prototyp představoval dvoudvéřovou, elegantní a sportovně laděnou variantu připravovaného sedanu. Byl to automobil designově srovnatelný s tím nejlepším, co tehdy nabízela západoevropská konkurence. Prototyp měl zpočátku zabudovaný motor osmiválec z předchozího modelu Tatra 603, nicméně později dostala „šestsettřináctka“ osmiválcové motory s rozvodem DOHC o objemu 3495ccm a výkonem 165 koní.  

Jedenáct let pod plachtou 

Italská firma Vignale dodala prototyp v roce 1969, ten však byl při testovacích jízdách v roce 1970 nárazem do stromu výrazně poškozen. Auto pak stálo dlouhých jedenáct let pod plachtou ve vývojové dílně, aby se nakonec dočkalo opravy, renovace a prodeje novému majiteli. Coupé se bohužel do sériové výroby nikdy nedostalo. Škoda, z dochovaných fotografií je zřejmé, že jeho nadčasový design by se líbil i dnes.

 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.