Celých 22 let od premiéry prvního modelu Fabia uvedla dnes společnost ŠKODA AUTO na trh čtvrtou generaci tohoto oblíbeného vozu. Internetem už dlouho kolovaly fotografie i zaručené informace, ale jedno stále pořád chybělo.
Vědělo se, jaké bude mít nová Fabia motory, jaká bude výbava a o kolik naroste milimetrů. Co se ale přesně nevědělo, byla její cena. Již před časem jsme psali, že podle časopisu Autobild by cena základní verze neměla v Německu překročit hranici 400 tisíc korun. Nevíme, jaká bude cena v Německu, ale cena základní verze bude v Česku o desítky tisíc korun nižší.
Fabia je nedílnou součástí našeho portfolia již více než dvacet let. Ztělesňuje také ústřední hodnoty značky ŠKODA. Čtvrtá generace má všechny předpoklady k tomu, aby pokračovala v úspěchu předchozích modelů. Nabízí více místa než konkurenční vozy, skvělé možnosti konektivity, nové asistenční systémy a emocionální vzhled. Zkrátka vše, co řidič potřebuje.”
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO
Cena základní motorizace ve výbavě Ambition totiž přijde na 329.900 korun včetně DPH. Slabší varianta motoru 1,0 TSI by měla přijít na 349.000 korun a vyšší výbava Style by potom měla startovat na částce 359.900 korun.
Škoda Fabia je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen, která umožňuje vytvořit větší vnitřní prostor. Fabia značně narostla a délkou 4 108 mm poprvé překonává hranici čtyř metrů. Objem zavazadlového prostoru, který byl i doteď největší ve své třídě, se zvětšil o dalších 50 l z 330 l na 380 l. Díky platformě MQB A0 je nová Fabia vybavena mnoha asistenčními systémy, které dosud nabízely spíše vozy vyšších tříd. Společně s vyšší torzní tuhostí karoserie tak Fabia přináší vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti.
Nová Fabia zaujme emocionálním vzhledem a sebevědomými proporcemi. Sportovní vzhled podtrhují ostře řezané přední světlomety a zadní světla s moderní LED technikou, která zdobí krystalické prvky. V interiéru s novým designem upoutají pozornost symetrická přístrojová deska se samostatně stojící centrální obrazovkou, horizontální dekorační lišty a digitální přístrojový panel nabízený na přání. Při uvedení na trh budou k dispozici výbavové stupně Ambition a Style. Později je doplní sportovní verze Monte Carlo. Čtyři benzinové motory aktuální generace Evo koncernu Volkswagen pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k). Díky nejlepší aerodynamice ve své třídě dosahuje Fabia součinitele odporu vzduchu cx 0,28. V kombinaci s 50l nádrží dostupnou na přání tak její dojezd činí více než 900 km v režimu WLTP. Premiéru ve voze ŠKODA má pět nových Simply Clever prvků.