Žirafa v přívěsném vozíku se nevidí jen tak. A to ani v tom případě, kdy jde o žirafu neživou. I neživá žirafa se totiž může pokusit z vozíku vystoupit. Jako třeba ta na pražském „Čerňáku“.
V přívěsném vozíku převážejí lidé různé předměty. Většinou to však bývá standardní náklad, jako třeba pytle s cementem, cihly, pračka, nebo nějaký kus nábytku, jehož složení zabere celý víkend. Ale převážet žirafu, to se jen tak nevidí. A nic na tom nemění ani ta skutečnost, že žirafa, kterou na přívěsném vozíku táhla postarší Škoda Fabia, byla umělá. Možná směřovala do Holešovic na Matějskou pouť, možná do nějakého bizarního dětského pokoje. Kdo ví. My ale víme, že ať už jela kamkoliv, moc se jí tam nechtělo.
Při přejíždění z pruhu do pruhu se totiž žirafa ve vozíku zakývala tak, že se v prvním okamžiku zdálo, že z vozíku za jízdy vystoupí. Na dvouproudé silnici u stanice metra Černý Most by to v ranní špičce byla vskutku bizarní situace. Jen si například představte, jak by mohl znít telefonát na tísňovou linku: „Dobrý den, policie? Prosím vás, přijeďte na Černý Most. Na silnici leží žirafa…“. Úsměvné? Asi ano. Ale kdyby žirafa z vozíku vypadla, mohl to být opravdový problém.
Auta totiž v daném úseku jezdí rychlostí kolem 50 – 60 km/h. Vzhledem k velikosti žirafy by případný střet s vozidlem mohl skončit opravdu nepěkně. A nechybělo málo. Řidič Fabie totiž náklad řádně neupevnil, čímž ovšem spáchal přestupek, který by ho mohl ve správním řízení přijít až na 2.500,- korun. Za upevnění nákladu vždy odpovídá řidič. V opačném případě jde o přestupek tzv. „Jiné porušení povinností“.
V případě nehody by sice škoda na druhých vozidlech, nebo majetku třetích osob, byla hrazena z povinného ručení řidiče viníka, nicméně pojišťovna by mohla v takovém případě viníkovi zvýšit pojistné. V případě, že by v důsledku nehody došlo ke zranění, nebo usmrcení osob, jde pochopitelně veškerá odpovědnost za viníkem nehody.
A pak je tady ještě jedna věc, na kterou mnoho řidičů při přepravě nákladu na přívěsném vozíku zapomíná. A tou je váhový limit, který smí to které vozidlo táhnout. Fabia na titulní fotografii může táhnout nebrzděný vozík o celkové hmotnosti nějakých 400 kilogramů. Jestliže jenom samotný vozík váží přibližně 100 kilogramů, zbývá na náklad již pouze cca 300 kilogramů, tedy třeba 6 pytlů cementu. Stačí se ale do vozíků na českých silnicích podívat, abychom zjistili, že v mnoha případech řidiči převážejí náklad těžší, než je povoleno.
Používáte přívěsný vozík? Víte, kolik váží a kolik do něj můžete naložit? Napište nám do diskuze.